czwartek, 18 października 2018

Spacer czterech dam | Stroll of four ladies

Kamelia dolls

A oto i druga część naszego projektu z L'ubicą. :) 

Nasze panny Ghastly tym razem ubrały się nieco bardziej elegancko i wyruszyły na spacer w poszukiwaniu ciekawych miejsc. W tle możecie zobaczyć stare fabrykanckie wille letniskowe, które niestety są potwornie zaniedbane. Żal serce ściska, gdy patrzy się na te przepiękne niegdyś budynki, które dosłownie się sypią. 

Niemniej jednak do takiej okolicy bardzo pasowały nam stroje nawiązujące do stylu wiktoriańskiego. Jeśli chodzi o same suknie, to wzorowałam się głównie na modzie XIX wieku, ale o tym więcej napiszę w osobnym poście.

Dziś zapraszam na spacer. :)

And here we go with the second part of L'ubica's and mine project. :)

Our Ghastly ladies dressed up a bit more elegantly this time and went for a walk to find some intresting places. In the background you can see old manufacturers' holiday villas which are unfortunatelly horribly neglected. The heart is greaving while you watch this buildings that were so beautiful once and they are literally falling apart today.

Nevetheless we thought that victorian style outfits would be suitable for a place like this. Speaking of dresses themselves I was inspired mostly by 19th century fashion but I will write more about this in another post.

Today I invite you to walk with us. :)

Victorian dress for Wilde Imagination doll

Kamelia Dolls

Black and gold victorian dress

Navy blue and black victorian dress for Wilde Imagination doll




Czarna Dama należąca do L'ubicy. :)

Black Lady that belongs to L'ubica. :)



Black and gold victorian dress for a doll

A później panny przeszły się jeszcze po nieco mrocznym lesie. ;) Z kolei my zachwycałyśmy się pięknym bluszczem,

Later ladies walked through a little bit murky forest. ;) And we were admiring beautiful ivy.

Kamelia Dolls







I jeszcze nasze bliźniacze panny na koniec. :)

And for the end our twin ladies. :)



49 komentarzy:

  1. Wow! Cudowne stroje z epoki. Czuć ten niesamowity klimat. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie padłam z zachwytu i dlatego nic więcej nie napiszę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za klimat! Bardzo podobają mi się nakrycia głowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Bardzo lubię robić kapelusze. A teraz udało mi się wreszcie dopracować system. ;)

      Usuń
  4. I love that Victorian clothing! It's just gorgeous and the ladies are perfection.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po raz kolejny zachwycam się!!! Obłęd!! Te wiktoriańskie suknie są niesamowite!!! Coś pięknego!!! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepięknie wyglądają damy z epoki na tle wilii, a jakie mają misternie dopracowane stroje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Stroje miały sporo detali do zrobienia, dlatego tyle mi zeszło zanim je mogłam Wam zaprezentować. :)

      Usuń
  7. Te wille przywodzą mi na myśl mazowiecką architekturę drewnianą w stylu Świdermajer. Niestety też w większości zaniedbaną.
    A suknie zapierające dech w piersi! Jak zmniejszone kostiumy teatralne. Moją faworytką jest czerwona. :) I można je wykorzystać w mrocznej scenerii na Halloween. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę smutno się na duszy robi, gdy patrzy się na takie ruiny... Mogłyby być prawdziwymi perełkami.
      Nie obchodzę Halloween jakoś specjalnie, a w tym roku na pewno nie zdążę z jakimiś konkretnymi kostiumami. Ale same suknie pojawią się jeszcze raz w następnym poście, żeby pokazać trochę szczegółów. ;)

      Usuń
  8. Suknie przepiękne, bardzo mi się podobają. Twoje panny wyglądają w nich niesamowicie.

    OdpowiedzUsuń
  9. One są stworzone do takich kreacji. Powiem tyle tylko, ze mój zachwyt mnie pozbawił weny w rozpływaniu się nad Twoim dziełem. Brak mi słów, padłam, wcześniej przydeptując opadniętą "koparę"....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! :) Masz racje, są stworzone. Choć z nimi trochę w myśl zasady "ładnemu we wszystkim ładnie". Choć wiem, że nie wszystkim się podobają tak, jak mi. :)

      Usuń
  10. Witaj u mnie na blogu! Dzięki za miłe słowa!

    OdpowiedzUsuń
  11. A byłam przekonana, że tam w tle jakiś dworek zabytkowy :) Wspaniały projekt, przepiękne zdjęcia, idealnie skomponowane, idealne ujęcia w idealnym klimacie i stylistyce. Brawo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wille trochę przypominają dworki. Albo raczej - kiedyś przypominały.
      Bardzo się cieszę, że podoba Ci się nasza sesja. :)

      Usuń
  12. Nic serca nie masz, znęcasz się nade mną 😂 Zakochana jestem w tych pannach, a te stroje są obłędne. Mam małą obsesję przez Ciebie 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O masz Ci los, na mnie będzie?! :D
      Uwierz lub nie, ale ja pierwszą kupiłam absolutnie przez przypadek. No i jak widzisz mam trzy. :D

      Usuń
  13. Klimat jak z horroru o czarnych wdowach ;) Suknie są, no właśnie, trudno mi znaleźć odpowiednie określenie, może wytworne? Ale nie wiem czy oddaje moje kompletne wrażenie. Na pewno zachwycające. Szkoda tych willi, jak z resztą wszystkich zaniedbanych historycznych budynków o pięknej architekturze. U nas urzędnikom się wydaje, że wystarczy wpisać na listę zabytków i powiesić tabliczkę. Do tego zwykle ogranicza się tzw. "opieka konserwatorska", bo potem jest tylko czekanie, aż się zawali. Bo jak nawet znajdzie się ktoś, kto by chciał wyremontować, to zamiast pomocy doświadczy gnębienia ze strony urzędów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no widzisz. Udało nam się zatem. Miało być tak trochę mrocznie, trochę jak spacer z duchami przeszłości. :)
      A co do budynków - dokładnie jest tak, jak piszesz. Gwoździa wbić nie można bez zgody konserwatora. A w międzyczasie wszystko się sypie...

      Usuń
  14. Wonderful Ghastly girls! Love the settings you use to photograph your dolls.

    Hugs,
    X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much! :) We planned this session a long time ago with a friend of mine. Finally we managed to take photos there. :)

      Usuń
  15. To uczta dla oczu oglądać takie stroje, na takich lalkach w takim plenerze! Kostiumy to...normalnie brak mi słów! Ta ilość detali, haftu, tiulu, piór i koralików! Powalająco piękne!
    Kamelio - Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, serdecznie Ci dziękuję za przemiły komentarz! :)

      Usuń
  16. Suknie robią wrażenie ^^ Świetne zdjęcia!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj u mnie na blogu! :) Bardzo dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  17. Genialne suknie i dodatki - wprost nie można się napatrzeć na wszystkie ich detale i zdobienia... Doskonale pasują paniom do urody i ogólnego klimatu sesji - nostalgicznego i naznaczonego przemijaniem. Ja też z ogromnym żalem patrzę, kiedy takie architektoniczne perełki niszczeją. Jednak Twoje zdjęcia pozwalają im - choć na chwilę - odzyskać dawną chwałę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że stroje Ci się podobają. :) Miło, jak ktoś zauważy te wszystkie koraliczki i pierdółki. :)
      Co do budynków - Łódź obfituje w takie obrazy nędzy i rozpaczy. Mają przepiękną architekturę, ale niestety wiele z tych budynków rozpada się z braku opieki.

      Usuń
  18. Sukienki tych lalek -- całe stroje - to są po prostu nieprawdopodobne małe dzieła sztuki. Kamelio, jesteś niesamowita artystką :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta sesja jest doprawdy niesamowita. Zachwycałam się nią już na Fb, w telefonie ale dopiero na komputerze widać te wszystkie detale ubiorów i piękno lalek. Szkoda, że te wille niszczeją. To kawał historii. Dobrze, że na zdjęciach tak tego nie widać. Kto wie, może za jakiś czas te budynki pozostaną już tylko na Twoich zdjęciach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wrzuciłam następny post, tam jeszcze lepiej widać szczegóły. :)
      Może stać się tak, jak mówisz. Naprawdę nikt nie dba o te wille.

      Usuń
  20. bijou misterna
    mitenki wzruszają
    suknie zapierają dech

    ale dzisiaj widzę tylko
    kapelutek niczym kwiat
    z przezroczystymi płatkami ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Really amazing outfits. I love the photography work and posing here too. They definitely look like ladies out for a stroll. You're creating some really amazing work.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...