REGULAMIN SPRZEDAŻY
Drogi Kliencie!
Zapoznaj się proszę z
poniższym Regulaminem i zasadami sprzedaży, które obowiązują Ciebie i mnie podczas
robienia zakupów.
Pamiętaj także, że w
razie pytań i wątpliwości, możesz skontaktować się ze mną poprzez dane wskazane
w Regulaminie.
SPIS
TREŚCI
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE I DANE KONTAKTOWE
§4
PRODUKTY DOSTĘPNE W SKLEPIE
§5
SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
§6
CENY PRODUKTÓW I FORMY PŁATNOŚCI
§8
DOSTAWY PRODUKTÓW – KOSZTY, FORMY I TERMINY
§10 ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA
§11 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
§12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTA
§14 DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
§15 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA SPORÓW
I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTA
ZAŁĄCZNIK
nr 1 - WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO W PRZYPADKU KONSUMENTA
ZAŁĄCZNIK
nr 2 - WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO W PRZYPADKU PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH
KONSUMENTA
ZAŁĄCZNIK
nr 3 - WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY W PRZYPADKU KONSUMENTA
1. Sklep internetowy jest dostępny w
domenie https://www.etsy.com/na odpowiednich podstronach po dokonaniu
rejestracji jednakże nie jest prowadzony przez Sprzedawcę.
2.
W przypadku reklamacji złożonego Zamówienia należy kontaktować się ze
Sprzedawcą używając następujących danych kontaktowych:
Ø adres e-mail: kamelia.dolls@gmail.com
Ø kontakt
poprzez Messenger przez profil @kameliadolls na Facebooku
Ø kontakt
poprzez wiadomości prywatne przez profil @kameliadolls na Instagramie
Ø formularza
kontaktowego dostępnego na blogu https://kameliadolls.blogspot.com/
Ø poprzez
wiadomości do Sprzedającego na https://www.etsy.com/shop/KameliaDolls
3.
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu poczty
elektronicznej, poprzez Messenger, wiadomości prywatne na Instagramie,
formularza kontaktowego dostępnego na blogu oraz poprzez wiadomości na Etsy.
4.
Zasady korzystania oraz składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży Produktów
oraz dokonywania reklamacji określa niniejszy Regulamin.
5.
Sprzedawca udostępnia nieodpłatnie Klientowi lub Użytkownikowi Regulamin
przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego. Klient może utrwalić
treść Regulaminu w dogodny dla siebie sposób np. poprzez zapis na trwałym
nośniku lub wydruk.
6.
Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży jest
akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Klient poprzez jego akceptację
wyraża zgodę na wszystkie postanowienia i zobowiązuje się ich przestrzegać.
7.
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych, dolarach amerykańskich
lub euro i są cenami brutto
8.
Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu,
w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie stanowią oferty
w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w
rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
9.
W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się dostarczania informacji o
charakterze bezprawnym oraz w szczególności zabrania się:
a)
rozsyłania i umieszczania w ramach Sklepu spamu
b)
dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w
szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie;
10.
Nakazuje się:
a)
Korzystanie ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa;
b)
Korzystanie ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania;
c)
Korzystanie z wszelkich treści zamieszczonych na podstronach internetowych
Sklepu wyłącznie w celu osobistego użytku, zgodnie z udzieloną licencją (jeśli
taka została udzielona).
11.
Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub używając
niepoprawnych danych osobowych.
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
1. Sprzedawca –
2. Klient lub Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna
lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne
przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca
zakupów za pośrednictwem Sklepu.
3. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze
Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedsiębiorca na prawach konsumenta
– Przedsiębiorca dokonujący zamówienia Produktów związanych z prowadzoną
przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy
charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38 a ustawy o prawach konsumenta oraz
art. 385/5, art. 556/4, art. 556/5 i art. 576/5 ustawy Kodeks cywilny.
5. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i
jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje
zdolność prawną, wykonująca
we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która korzysta ze
Sklepu.
6. Regulamin– niniejszy Regulamin Sklepu.
7. Sklep Internetowy lub Sklep – sklep internetowy dostępny pod
adresem
8.
Produkt – produkty fizyczne zakupione lub
dostępne
w Sklepie. Produkty są sprzedawane odpłatnie, chyba że wyraźnie zastrzeżono
inaczej.
9. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu
zawarta pomiędzy Sprzedawcą
a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
10. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o
prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.), dalej jako Ustawa.
11. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia
1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
12. Zamówienie – czynność, oświadczenie woli
Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze
Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w
niniejszym Regulaminie.
13. Formularz zamówienia – formularz Sklepu, za pomocą
którego, Klient może złożyć Zamówienie i zrealizować Umowę Sprzedaży.
14. Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach
Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem
jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili
zawarcia umowy włącznie.
15. Operator płatności –
16. Dowód zapłaty – faktura wystawione zgodnie z
Ustawą o podatku
od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i innymi stosownymi przepisami
prawa.
17. Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy
za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych - w
zależności od wybranej formy płatności i zamówionego Produktu.
18. System – zespół współpracujących ze sobą
urządzeń informatycznych
i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także
wysyłanie
i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego
dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego (Internet).
19. Dni robocze – dni
tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
1.
Klient może korzystać z udostępnionych
funkcji sklepu internetowego w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi
przepisami oraz w sposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu internetowego
oraz innych Klientów.
2.
Do skorzystania ze Sklepu, w tym
przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty potrzebne
są:
a)
dostęp do Internetu z umożliwiającego to
urządzenia;
b) odpowiednio
skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki
typu cookies, np. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google
Chrome;
c)
aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto
poczty e-mail.
4.
Sprzedawca zapewnia środki techniczne
służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych
osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
5.
Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania
w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu.
1. W Sklepie dostępne
są następujące Produkty:
a)
b)
c)
d)
e) Akcesoria
dla lalek kolekcjonerskich
2. W ofercie
Sklepu są również produkty wykonywane na indywidualne zamówienie Klienta.
3. Klient
chcący dokonać indywidualnego zamówienia, powinien skontaktować się ze
Sprzedawcą pod adresem e-mail wskazanym w niniejszym Regulaminie.
4. Po
uzgodnieniu parametrów i cech Produktu z Klientem, zostanie on przygotowany na
jego indywidualne zamówienie.
5. Proces
zamówienia Produktu indywidualnego, zostanie uzgodniony odrębnie z Klientem.
1. Klient
może dokonać wyboru wśród różnych wariantów Produktu w różnych cenach (o ile
taka możliwość jest wyraźnie wskazana w opisie Produktu).
2. W
przypadku wyboru zakupu za pośrednictwem Sklepu https://www.etsy.com/ Klient
dokonuje zakup zgodnie z Regulaminem i zasadami tego sklepu.
3.
Celem złożenia Zamówienia za pośrednictwem
wiadomości e-mail/Messengerze/Instagramie konieczne jest podanie przez Klienta następujących
danych:
a)
imienia i nazwiska oraz opcjonalnie nazwy
firmy,
b) adresu
(kraj, ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto),
c)
numeru telefonu,
d) adresu
e-mail,
e)
wyrażenia akceptacja Regulaminu poprzez napisania
stosownego oświadczenia „Zapoznałem/łam się z regulaminem Sklepu i go
akceptuję”. Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia.
5.
Klient może także opcjonalnie złożyć uwagi
do zamówienia, np. dodatkowe informacje o dostarczeniu przesyłki.
6.
W procesie składania Zamówienia Klient
obowiązany jest także dokonać wyboru co do formy płatności za zamówione
Produkty, z obecnie dostępnych w Sklepie.
7. W
trakcie składania Zamówienia – potwierdzenia zamówienia w wiadomości – Klient
ma możliwość modyfikacji podanych przez siebie danych osobowych oraz danych w
zakresie wybranych przez siebie Produktów, jak również co do formy płatności.
8.
Klient potwierdzając zamówienie, ma
świadomość, iż zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem uiszczenia należnej
Sprzedawcy zapłaty.
9.
Potwierdzenie przez Klienta Zamówienia
w wiadomości stanowi oświadczenie woli
Klienta zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego
regulaminu.
10.
Klient dokonuje zapłaty poprzez wybór
jednej z formy płatności, dostępnej
w Sklepie, a następnie dokonuje wpłaty.
11.
Fakt dokonania zakupu potwierdzony jest Sprzedawcę
w wiadomości.
12.
Umowę Sprzedaży traktuje się jako zawartą
z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości, o której mowa w ust. 11
niniejszego paragrafu. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w języku polskim w
treści zgodnej z Regulaminem.
13.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do nie realizowania Zamówienia w przypadku:
a) nieprawidłowego/niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia (brak
wszystkich danych potrzebnych do realizacji Zamówienia),
b) nieotrzymania wpłaty w terminie 3 dni od złożenia Zamówienia (w przypadku
wyboru opcji płatności przelewem),
c) w przypadku nieopłacenia zadatku.
1.
Ceny
Produktów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto
i zawierają wszystkie podatki wymagane przez obowiązujące przepisy prawne.
Sprzedawca jest zwolniony podmiotowo zg. z art.
113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT.
2.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany
cen Produktów prezentowanych
w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów, wycofywania Produktów,
przeprowadzania promocji i dawania rabatów, a także czasowego oferowania
Produktów nieodpłatnych. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na Zamówienia,
które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian.
Szczegóły i czas trwania zawsze zawarte są w opisie danego Produktu.
3.
Czas trwania każdej promocji jest
ograniczony. Rabaty i promocje nie sumują się.
4.
Klient może wybrać następujące formy
płatności za zamówione Produkty:
a)
przelewem bankowym – płatne
bezpośrednio na konto Sprzedawcy. W tym celu proszę skontaktować się ze
Sprzedawcą na dane kontaktowe podane
w Regulaminie.
b) za
pomocą PayPal – Klient otrzyma dane, niezbędne do dokonania płatności przez
stronę serwisu PayPal w celu dokonania płatności na zasadach wskazanych przez
ten serwis.
W przypadku płatności elektronicznych produkt zostanie
wysłany po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym Sprzedawcy;
4. Do
każdego Zamówienia wystawiana jest faktura (imienna lub na firmę, jeśli zostały
podane dane firmy) w wersji elektronicznej, która zostaje przesłana do Klienta,
na co Klient niniejszym wyraża zgodę.
1. W przypadku
dokonania przez klienta Zamówienia Produktów Sprzedawca może pobrać zadatek.
2. Wysokość
zadatku zostanie ustalona z klientem indywidualnie.
3. Wpłacona
kwota zadatku zostanie odjęta od całkowitej kwoty należnej z tytułu złożenia
Zamówienia.
4. W przypadku
odstąpienia klienta od zakupu, z przyczyn niedotyczących Sprzedawcy, zadatek nie podlega zwrotowi i zostaje
zatrzymany przez Sprzedawcę.
§8 DOSTAWY PRODUKTÓW – KOSZTY, FORMY I TERMINY
1. Wysyłka Produktu nastąpi w terminie indywidualnie umówionym z Klientem po przyjęcia Zamówienia do realizacji.
2. Klient ma do wyboru następujące formy dostawy:
a) Przesyłka pocztowa
b) Paczkomaty
c) Przesyłka kurierska
d) Odbiór osobisty
3. Dostawy realizowane są na terenie Polski oraz do innych krajów (po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą).
4. W przypadku wysyłki do krajów UE takich jak np. Francja, Belgia, Portugalia itp. koszty przesyłki mogą zostać powiększone o uiszczoną opłatę za wprowadzenie do obrotu produktu we własnym opakowaniu, według opłat obowiązujących na terenie konkretnego kraju.
5. Zamówienie zostanie zrealizowane pod wskazany w przez Klienta w wiadomości adres wysyłki.
6. Dostawy odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku.
7. Koszty dostaw podane są przez Sprzedawcę w momencie przyjęcia zamówienia.
8. W przypadku wyboru przez Klienta płatności w formie przedpłaty czas wysyłki Produktu liczy się od dnia uznania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
9. Jeżeli przy zakupie Klient wybiera płatność w formie przedpłaty to zobowiązuje się do niezwłocznej wpłaty środków na rachunek bankowy Sprzedawcy. W razie braku wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia w Sklepie (z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy), Zamówienie może ulec anulowaniu.
10. Przyjmuje się, że dzień zapłaty, to dzień uznania na rachunku bankowym Sprzedawcy.
1. Sprzedawca
odpowiada wobec Klienta, będącego konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu
Cywilnego za niezgodność z Umową Sprzedaży Produktów zakupionych przez Klienta
(rękojmia), a także stosownie do przepisów Ustawy o prawach konsumenta.
2.
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt
wolny od wad.
3.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem
Klienta z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym,
jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
4.
Reklamacja powinna zawierać dane
umożliwiające identyfikację Klienta (np. imię
i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji (np.
rodzaj
i datę wystąpienia wady) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku
otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia.
5.
Reklamacja powinna zostać przesłana na
adres e-mail Sprzedawcy podany
w niniejszym Regulaminie.
6.
Sprzedawca ustosunkuje się do kompletnej
reklamacji w terminie do 14 dni
od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu na adres
e-mail składającego reklamację.
7.
Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe
Klienta w celu rozpatrzenia reklamacji.
8. Klient
może skorzystać z formularza reklamacji stanowiącego załącznik do niniejszego
Regulaminu.
1.
Konsumentowi przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem
ust. 7.
2.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy
rozpoczyna się:
a) od objęcia produktu w posiadanie przez
Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę, inną niż przewoźnik,
b) od objęcia w posiadanie przez
Konsumenta ostatniego produktu/partii/części
– w przypadku dostarczania wielu sztuk produktu dostarczanego osobno,
podzielonego na partie lub części,
c) od objęcia w posiadanie przez
Konsumenta pierwszego z produktów – w przypadku jego regularnego dostarczania
przez czas oznaczony.
3.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od
umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od
umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą
elektroniczną lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Sklepie).
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał
informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. Przykładowa
treść oświadczenia (formularza) o odstąpieniu od umowy znajduje się w
załączniku do niniejszego regulaminu.
5.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni
od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem ust. 6
niniejszego paragrafu.
6.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
7.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Produktu, który jest
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta, które są wyraźnie dostosowane do
jego indywidualnych potrzeb, zgodnie z § 4 ust.
2-5 niniejszego Regulaminu. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi także w następujących przypadkach:
a)
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę
utraci prawo odstąpienia od umowy;
b)
o świadczenie usługi, w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
8. Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia
dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Konsument ma obowiązek zwrócić
Produkty do Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni
od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli
Konsument przed upływem terminu 14 dni odeśle zwracany Produkt na adres
Sprzedawcy.
10. Konsument jest zobowiązany
pokryć bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy tytułem odstąpienia od umowy (koszty
odesłania Produktu do Sprzedawcy).
11. Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania
z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonalności Produktu.
12. W przypadku wystawienia faktury korygującej, faktura zostanie
wystawiona przez Sklep w momencie zwrotu pieniędzy na konto Klienta. Faktura
zostanie wysłana
do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail, podany podczas składania
Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę.
1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Klientów Sklepu
będących Przedsiębiorcami.
2. W przypadku sprzedaży Produktu w obrocie między Przedsiębiorcami
na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego strony wyłączają odpowiedzialność
Sklepu z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy.
3.
W wypadku Klientów nie będących
Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą
elektroniczną polegającej na utrzymaniu konta Klienta ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi
stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do
rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
4.
Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy zwartej z
Klientem niebędącym Konsumentem bez podania przyczyny, w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez
przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na
podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to
żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem
przewoźnika Klient będący Przedsiębiorcą obowiązany jest zbadać przesyłkę w
czasie i w sposób przyjęty przy danym rodzaju przesyłki. W chwili wydania
Produktu przewoźnikowi na Przedsiębiorcę przechodzą korzyści i ciężary związane
z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia.
Niezwłocznie powinien dokonać czynności mających na celu ustalenie odpowiedzialności
przewoźnika. Sprzedawca
w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie
Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy
oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
6. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami, Sprzedawca ma
prawo samodzielnie wskazać i ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać
dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez
Przedsiębiorcę sposobu płatności albo zawarcia umowy sprzedaży.
7. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku
do Przedsiębiorcy (Klienta) jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny
Produktu oraz kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży i złożonego Zamówienia.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku
do Przedsiębiorcy.
8. Rozstrzyganie
ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest konsumentem
w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
1. Przedsiębiorcą
na prawach konsumenta, jest taki przedsiębiorca, który dokonuje zakupów w
Sklepie, które są związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą,
ale nie posiadają dla niego charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego
działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, zgodnie z art. 38a ustawy o prawach
konsumenta.
2. Przedsiębiorcę,
o którym mowa w ustępie pierwszym niniejszego paragrafu, będą dotyczyć
postanowienia niniejszego regulaminu, które dotyczą Konsumenta tj. m.in.:
a) Usług
świadczonych drogą elektroniczną
b) Odstąpienia
od umowy przez Konsumenta
c) Reklamacji
i rękojmi,
w zakresie ograniczonym art. 38 a
ustawy o prawach konsumenta oraz art.
385/5, art. 556/4, art. 556/5 i art. 576/5 ustawy Kodeks cywilny. W pozostałym
zakresie stosuje się postanowienia Regulaminu dotyczące Przedsiębiorców.
3. Przedsiębiorca
na prawach konsumenta, akceptując niniejszy regulamin podczas procesu
zakupowego, a następnie korzystając ze swoich uprawnień wymienionych w
niniejszych paragrafie, powinien uzupełnić stosowny formularz reklamacji lub
odstąpienia od umowy, a w szczególności dane potwierdzające okoliczności
potwierdzające jego status zgodny z art. 38a ustawy o prawach konsumenta lub
przekazać te informacje w inny sposób.
4. Przedsiębiorca,
o którym mowa w ustępie powyższym oświadcza w formularzu przesłanym do
Sprzedawcy lub w inny sposób, że zakupiony Produkt/y, a tym samym zawarta umowa
sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przez niego działalnością
gospodarczą, ale nie posiadają one dla niego charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, co czyni na dowód tego, że spełnia
warunki, aby za takiego przedsiębiorcę można było go uznać. Formularze stanowią
załączniki do niniejszego Regulaminu.
1. Produkty
oraz usługi świadczone przez Sprzedawcę, dostępne w Sklepie, stanowią utwory w
rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną Sprzedawcy.
2. Klient
akceptując niniejszy Regulamin uznaje, że całość praw autorskich i wszystkie
znaki towarowe związane z Sklepem należą do Sprzedawcy (lub posiada on
odpowiednie licencje) i podlegają prawnej ochronie, a w szczególności
przepisom, o których mowa w ustępie powyższym.
3. W przypadku
zamiaru wykorzystania Produktu w sposób sprzeczny ze wskazanym w niniejszym
Regulaminie, Klient obowiązany jest uzyskać pisemną zgodę Sprzedawcy.
4. Klient
wyraża zgodę na umieszczenie jego logotypu w wykazie klientów Sprzedawcy,
udzielając mu tym samym licencji niewyłącznej, nieodpłatnej, nieograniczonej
czasowo i terytorialnie na korzystanie do celów prowadzonej przez Sprzedawcę
działalności na następujących polach eksploatacji: utrwalanie w zakresie zapisu
metodą cyfrową w pamięci komputera i w sieci Internet, zwielokrotnianie dowolną
techniką, rozpowszechnianie w Sklepie, na stronach Sprzedawcy i w mediach
społecznościowych, publiczne wyświetlanie, bez prawa do sublicencji.
Zgodnie
z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO (czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) oraz ustawą z dnia 10 maja
2018 r. o ochronie danych osobowych informuję, iż:
1.
Administratorem
danych osobowych Klienta jest
2. Dane osobowe Klienta podawane w formularzach znajdujących się w
Sklepie będą przetwarzane na podstawie umowy zawartej pomiędzy Klientem a
Administratorem, do zawarcia której dochodzi wskutek akceptacji niniejszego
Regulaminu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia
i/lub wykonania umowy). Jest to konieczne dla wykonania tej umowy (realizacji
zamówienia Produktu i założenia Konta) a następnie utrzymywania Konta Klienta i
obsługi Klienta związanej z zawartą umową.
3. Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane również w następujących
celach i na następujących podstawach prawnych:
a) wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z
przepisów prawa podatkowego — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek
wynikający z przepisów prawa);
b) realizacji transakcji płatniczych za pośrednictwem operatora
płatności elektronicznych - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność
do zawarcia i/lub wykonania umowy);
c) rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń — na podstawie art. 6 ust. 1
lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
d) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora);
e) kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi
— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub
wykonania umowy);
f) przechowywania nieopłaconych zamówień — na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
g) tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO — na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6
ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
h) archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji,
które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
(prawnie uzasadniony interes administratora);
i) wykorzystywania cookies na stronie i podstronach Sklepu — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda);
j) w celu marketingu bezpośredniego kierowanego do Klienta - na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora).
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach
związanych z realizacją umowy oraz realizacją prawnie uzasadnionych interesów
Administratora. Ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy będą
niemożliwe.
5. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres realizacji
umowy, a także przez okres zabezpieczenia ewentualnych roszczeń zgodnie z
powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi. Następnie zostaną usunięte,
chyba że zdecyduje się korzystać z usług Administratora i pozostawi je na innej
podstawie i we wskazanym mu celu.
6. Dane osobowe Klienta będą udostępnianie innym odbiorcom danych,
takim, jak na przykład serwisy świadczące usługi utrzymania systemu
informatycznego i hostingu, dostawca usługi poczty elektronicznej, dostawca
usługi mailingu (newsletter) czy systemu płatności, kancelarii prawnej,
podwykonawcom i zleceniobiorcom, zaangażowanym w prace sklepu internetowego,
itp.
7. W związku z faktem, że
Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług np. Facebook.com
i spółki zależne, Instagram, Blogger, Etsy, Google, Microsoft itp. dane Klienta mogą być przekazywane do Stanów
Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich
serwerach (w całości lub częściowo). Google i Facebook stosują mechanizmy
zgodności przewidziane przez RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule
umowne. Będą one przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższa
ochronę i bezpieczeństwo danych, m.in. poprzez:
a) współpracę z podmiotami
przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została
wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
b) stosowanie standardowych
klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską (tak jak ma to miejsce np. w
przypadku Google),
c) stosowanie wiążących reguł
korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,
lub tym, na przekazywanie
danych osobowych których, Klient wyraził zgodę.
8. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania,
ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo żądania
dostępu do danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego –
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie jego
danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie
ochrony danych. Przysługuje mu też prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze
przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy
prawa.
9. Klient posiada też prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
jeżeli podał swoje dane osobowe na podstawie zgody. Cofnięcie zgody pozostaje
bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed
jej cofnięciem.
10. Dane Klienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym
również w formie profilowania w rozumieniu RODO, co oznacza, że Administrator
nie będzie podejmował automatycznych decyzji, które mają wpływ na prawa i
wolności Klienta.
11. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w
związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i
organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych
usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji
danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
12. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania
danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień poprzez Sklep,
oraz polityka plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności, która
znajduje się pod adresem:
1.
Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie
ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie
Produktu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez
strony konfliktu.
2.
Konsument ma możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Konsument ma możliwość m.in. do:
a)
zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b)
zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
między Klientem a Sprzedawcą,
c)
bezpłatnego skorzystania z pomocy
powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej,
do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
3. Bardziej
szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie
internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz
w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych,
do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
4. Konsument
może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami
dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych
wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
5.
Sprawa może być
rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to
zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom
właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i
właściwością ogólną.
1.
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy oraz
świadczone usługi wykonywane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa
polskiego.
2.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
dokonywania zmian Regulaminu tylko z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany
przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu, zmiany
technologii. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na platformie
internetowej Sprzedawcy na podstronie: Regulamin.
3.
Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu
stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy.
4.
W przypadku, gdyby jakiekolwiek
postanowienie niniejszego Regulaminu okazało się niezgodne z powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa i naruszające interesy konsumentów, Sprzedawca
deklaruje zastosowanie wskazanego poprawnego postanowienia.
5. Rozstrzyganie
ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem w
rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom
właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
6.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego,
w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o
Ochronie Danych Osobowych (RODO).
Link
do polityki prywatności:
Link
do niniejszego Regulaminu:
ZAŁĄCZNIK nr 1 - WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO W PRZYPADKU KONSUMENTA
Miejscowość,
data: …………………………….
Imię i
nazwisko/firma: …………………………….
Adres zamieszkania:
……………………………….
E-mail: …………………………….
Numer telefonu:
…………………………….
Numer zamówienia:
…………………………….
Data odbioru
zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Reklamacja Produktu
Niniejszym
zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w
dniu....................................................... Produkt
……………………………………………………… ………………………………………………………[informacja o produkcie] jest
wadliwy.
Wada
polega na ………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..[opis
wady].
Wada
została stwierdzona w dniu…………………………………………………..
Z
uwagi na powyższe, żądam:
ð
wymiany towaru na nowy (art.
561 § 1 kc)
ð
nieodpłatnej naprawy towaru
(art. 561 § 1 kc)
ð
obniżenia ceny towaru o
kwotę ………………….. zł, słownie: …………………………………………… zł (art. 560 § 1 kc),
ð
odstępuję od umowy (art. 560
§ 1kc).
Numer
rachunku bankowego do zwrotu środków:
…………………………………………………………………………………………………………………………
Posiadacz
rachunku bankowego: ………………………………..………………………………….
Data:
____________________ Podpis
Konsumenta: __________________
ZAŁĄCZNIK nr 2 - WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO W PRZYPADKU PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
Miejscowość,
data: …………………………….
Imię i
nazwisko/firma: …………………………….
Adres firmy: ……………………………….
NIP: ……………………………
E-mail: …………………………….
Numer telefonu:
…………………………….
Numer zamówienia:
…………………………….
Data odbioru
zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Reklamacja Produktu zakupionego przez
przedsiębiorcę na prawach konsumenta
Niniejszym
zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w
dniu....................................................... Produkt
……………………………………………………… ………………………………………………………[informacja o produkcie] jest
wadliwy.
Wada
polega na ………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..[opis
wady].
Wada
została stwierdzona w dniu…………………………………………………..
Z
uwagi na powyższe, żądam:
ð
wymiany towaru na nowy (art.
561 § 1 kc)
ð
nieodpłatnej naprawy towaru
(art. 561 § 1 kc)
ð
obniżenia ceny towaru o
kwotę ………………….. zł, słownie: …………………………………………… zł (art. 560 § 1 kc),
ð
odstępuję od umowy (art. 560
§ 1kc).
Numer
rachunku bankowego do zwrotu środków:
…………………………………………………………………………………………………………………………
Posiadacz
rachunku bankowego: ………………………………..………………………………….
Jednocześnie,
oświadczam, że zakupiony Produkt/y, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są
bezpośrednio związane z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale
nie posiadają one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
zgodnie z art. 38a ustawy o prawach konsumenta.
Na
dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności gospodarczej znajdujące
się w CEIDG:
1. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
2. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
3. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
4. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
5. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
6. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
7. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
Data:
____________________ Podpis:
__________________
ZAŁĄCZNIK nr 3 - WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY W PRZYPADKU KONSUMENTA
Miejscowość,
data: …………………………….
Imię i
nazwisko/firma: …………………………….
Adres zamieszkania:
……………………………….
E-mail: …………………………….
Numer telefonu:
…………………………….
Numer zamówienia:
…………………………….
Data odbioru
zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Oświadczenie
o
odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Niniejszym
oświadczam, że odstępuję od umowy …………........................................
nr ............................................ zawartej dnia
................................................ dotyczącej następujących
rzeczy …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Proszę
o zwrot kwoty .................. zł (słownie
...............................................................złotych) poprzez:
ð
przekaz pocztowy na adres
..........................................................................…. [wypełnić
jeśli dotyczy]
ð
na rachunek bankowy o
numerze:
......................................................................................................
[wypełnić jeśli dotyczy],
Data:
_____________________ Podpis
Konsumenta: _____________
ZAŁĄCZNIK nr 4 - WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY W PRZYPADKU PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
Miejscowość,
data: …………………………….
Imię i
nazwisko/firma: …………………………….
Adres firmy: ……………………………….
NIP: ……………………………
E-mail: …………………………….
Numer telefonu:
…………………………….
Numer zamówienia:
…………………………….
Data odbioru
zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Oświadczenie
o
odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w przypadku
przedsiębiorcy na prawach konsumenta
Niniejszym
oświadczam, że odstępuję od umowy …………........................................
nr ............................................ zawartej dnia
................................................ dotyczącej następujących
rzeczy : ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Proszę
o zwrot kwoty .................. zł (słownie
...............................................................złotych)
poprzez:
ð
przekaz pocztowy na adres
..........................................................................…. [wypełnić
jeśli dotyczy]
ð
na rachunek bankowy o
numerze:
......................................................................................................
[wypełnić jeśli dotyczy],
Jednocześnie,
oświadczam, że zakupiony Produkt/y, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są
bezpośrednio związane z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale
nie posiadają one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
zgodnie z art. 38a ustawy o prawach konsumenta.
Na
dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności gospodarczej znajdujące
się w CEIDG:
8. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
9. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
10. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
11. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
12. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
13. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
14. PKD
NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
Data:
_____________________ Podpis:
_____________
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!
Thank you very much for your comments!