POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA COOKIES
Korzystanie z bloga https://kameliadolls.blogspot.com/
oraz profili na mediach społecznościowych (Instagram.com, Facebook.com) z nim
powiązanych oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i
Polityki Cookies.
Jako Użytkownik zapoznaj się z jej
postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym. Informuję Cię w niej, w
jaki sposób troszczę się o dane Użytkowników, jak je przetwarzam, komu je powierzam
i wiele innych ważnych kwestii związanych z danymi osobowymi.
SPIS TREŚCI
§3
DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
§7
WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
Niniejsza Polityka Prywatności i
Polityka Cookies określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych
przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii
pojawiających się na stronie internetowej https://kameliadolls.blogspot.com/
Administratorem strony i danych
osobowych przekazywanych w jej ramach jest
Dbam
o bezpieczeństwo danych osobowych oraz o prywatność Użytkownika Strony. Cieszę
się, że odwiedziłeś moją Stronę.
W
razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki
Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez
adres e-mail:
Administrator
zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności, a każdego
Użytkownika strony obowiązuje znajomość aktualnej polityki prywatności.
Przyczyną zmian mogą być rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie
obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych
narzędzi przez Administratora. Na dole strony znajduje się data publikacji
aktualnej Polityki prywatności.
Administrator –
Użytkownik – każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej.
Strona
i/lub Sklep internetowy – strona internetowa,
blog, znajdujące się pod adresem https://kameliadolls.blogspot.com/
Newsletter
– oznacza bezpłatną usługę
świadczoną drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika
poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za pośrednictwem których
Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych
elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i/lub w celu realizacji
prawnie uzasadnionego celu Administratora, którym jest marketing bezpośredni.
Szczegółowe informacje na temat wysyłki Newslettera znajdują się w dalszej
części niniejszej polityki prywatności.
Konto
Użytkownika lub Konto - konto Użytkownika
założone na platformie internetowej Sklepu internetowego, umożliwiające dostęp
do zakupionych szkoleń i produktów zgodnie z Regulaminem Sklepu, który
Użytkownik jest zobowiązany zaakceptować podczas rejestracji Konta.
Formularz
lub Formularze – miejsca na Stronie, które
umożliwiają wprowadzenie danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w
nich celach np. w celu wysyłki newslettera, w celu złożenia zamówienia, w celu
kontaktu z Użytkownikiem.
RODO - oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie
Danych).
Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10
maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000 z późn. zm.).
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa
z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144,
poz. 1204 z późn. zm.).
KTO JEST ADMINISTRATOREM
DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA?
Administratorem danych osobowych Użytkownika jest
CZY
PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże
niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach
Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości
wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych
działań.
Podanie
przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których
Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego
Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej
w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela zgody na przetwarzanie
tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i
nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
W JAKICH CELACH I NA JAKICH
PODSTAWACH PRAWNYCH PRZETWARZAMY DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKA PODAWANE W RAMACH
KORZYSTANIA ZE STRONY?
Dane
osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w
następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
1.
wykonania usługi
lub wykonania zawartej umowy, przesłania oferty (np. reklamowej) na prośbę
Użytkownika — na podstawie art. 6
ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie
działań na żądanie);
2.
wystawienia
faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa
podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałych
produktów i usług — na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
3.
udzielenia rabatu
lub informowania o promocjach i ciekawych ofertach Administratora lub podmiotów
przez niego polecanych — na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
4.
przechowywania nieopłaconych zamówień
— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora);
5.
rozpatrzenia
reklamacji czy roszczeń związanych z
umową — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia
i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek
wynikający z przepisów prawa);
6.
ustalenia,
dochodzenia lub obrony przed roszczeniami
— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora);
7.
tworzenia
rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami — na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6
ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
8.
archiwalnym i
dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu
faktów — na podstawie art. 6
ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
9.
analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych
zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies
np. cookies Google Analytics, Piksel Facebooka — na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
10.
wykorzystywania
cookies na Stronie i jej podstronach —
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
11.
zarządzania
Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach — na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
12.
zamieszczenia
przez Użytkownika opinii o usługach świadczonych
przez Administratora—
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda),
13.
w wewnętrznych
celach administracyjnych Administratora związanych z zarządzaniem kontaktem z
Użytkownikiem, co jest prawnie
uzasadnionym interesem Administratora danych na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
14.
w celu
dopasowania treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych
potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie
uzasadniony interes administratora),
15.
w celu marketingu
bezpośredniego kierowanego do Użytkownika własnych produktów lub usług lub
polecanych produktów osób trzecich
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora),
16.
w celu tworzenia
własnych baz danych Użytkowników - na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
17.
w celu obsługi
fanpage pod nazwą
18.
w celu przechowywania komentarzy na Stronie internetowej - na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
a RODO (zgoda).
Podanie
przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których
Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego
Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej
w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela zgody na przetwarzanie
tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i
nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ
DANE?
Zbierane
i przetwarzane są tylko te dane, które użytkownik sam poda (za wyjątkiem – w
pewnych sytuacjach – danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies
oraz danych logowania, o czym mowa poniżej).
Podczas
wizyty na stronie, automatycznie zbierane są dane dotyczące samej wizyty, np.
adres IP użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego,
itp. (dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy
zachowań użytkowników na stronie internetowej, zbierania danych demograficznych
o użytkownikach lub do personalizacji zawartości strony w celu jej ulepszenia.
Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach administrowania stroną, zapewnienia
sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści marketingowych i nie są
kojarzone z danymi poszczególnych użytkowników. Więcej o cookies przeczytasz w
dalszej części niniejszej polityki.
Dane mogą też być zbierane na potrzeby
wypełnienia formularzy znajdujących się na Stronie, o czym jest mowa w dalszej
części polityki prywatności.
Usługi społeczeństwa informacyjnego
Administrator nie zbiera danych dzieci.
Użytkownik powinien mieć ukończone 16 lat, aby samodzielnie wyrazić zgodę na
przetwarzanie danych osobowych w celu świadczenia usług społeczeństwa
informacyjnego m.in. w celach marketingowych, albo uzyskać w tym celu zgodę
opiekuna prawnego (np. rodzica).
W przypadku, gdy Użytkownik nie ma ukończonych
16 lat nie powinien korzystać ze Strony i serwisu https://kameliadolls.blogspot.com/
oraz fanpage’ów na Facebooku i Instagramie.
Administrator jest uprawniony podjąć rozsądne
starania by zweryfikować czy użytkownik spełnia wymóg dotyczący wieku, o którym
mowa powyżej, albo czy osoba sprawująca władzę rodzicielską lub opiekę nad
Użytkownikiem mającym mniej niż 16 lat, wyraziła zgodę lub ją zaaprobowała.
JAKIE SĄ UPRAWNIENIA
UŻYTKOWNIKA?
Użytkownikowi
przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:
è prawo dostępu do treści jego
danych,
è prawo do przenoszenia danych,
è prawo poprawiania danych,
è prawo sprostowania danych,
è prawo usunięcia danych, jeśli
brak jest podstaw do ich przetwarzania,
è prawo ograniczenia
przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy
prawnej,
è prawo do wniesienia sprzeciwu
wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
administratora,
è prawo wniesienia skargi do
organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na zasadach
określonych w ustawie o ochronie danych osobowych), jeśli uzna, że
przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami
prawa w zakresie ochrony danych.
è prawo do bycia zapomnianym,
jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące
przepisy prawa.
Administrator
zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w
odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych Użytkownika.
Tyczy się to np. prawa do uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może
niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, takie jak np. prawa
autorskie, tajemnica zawodowa. W celu poznania ograniczeń dotyczących uprawnień
Użytkownika odsyłam do treści RODO.
Użytkownikowi
zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W celu
realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez
adres e-mail
CZY UŻYTKOWNIK MOŻE COFNĄĆ
WYRAŻONĄ ZGODĘ?
Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na określone
działanie, zgoda taka może być w każdym czasie cofnięta, co skutkować będzie
usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej Administratora i zaprzestaniem
wskazanych działań (w przypadku zapisu na podstawie zgody). Cofnięcie
zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W
niektórych przypadkach, dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną
zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z
przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych
nałożonych na Administratora.
Każdorazowo,
Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając
dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
CZY PRZEKAZUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA
DO PAŃSTW TRZECICH?
Dane Użytkownika
mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej - do państw trzecich.
W związku z
faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług np.
Facebook i spółki zależne, Instagram, Blogger, Google, Microsoft itp. dane
Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w
związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub
częściowo). Google i Facebook stosują mechanizmy zgodności przewidziane przez
RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne w odniesieniu do swoich
usług. Będą one przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą
ochronę i bezpieczeństwo danych, m.in. poprzez:
a)
współprace z
podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których
została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
b)
stosowanie
standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską (tak jak m to
miejsce np. w przypadku Google),
c)
stosowanie
wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,
lub tym, na
przekazywanie danych osobowych których, Użytkownik wyraził zgodę.
Szczegółowe
informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych
usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Meta Platforms Ireland Limited:
- Facebook: https://www.facebook.com/privacy/explanation
- Instagram: https://help.instagram.com/519522125107875
Etsy: https://www.etsy.com/legal/privacy/?ref=ftr
Blogger: https://policies.google.com/u/0/privacy?hl=pl
Obecnie usługi oferowane przez
Google oraz Facebook dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w
Unii Europejskiej. Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką
prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej informacji w zakresie
ochrony danych osobowych. MailerLite może
przechowywać część danych w Stanach Zjednoczonych lub korzystać z dostawców
usług z tego kraju, jednakże dane przetwarzane są głównie w Unii Europejskiej.
JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE
UŻYTKOWNIKA?
Dane Użytkownika będą
przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych
usług/osiągnięcia celów oraz:
a)
przez okres
realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń
zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do danych przekazanych przez
kontrahentów i klientów czy Użytkowników,
b)
przez okres
prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub wykonanie
usługi – w odniesieniu do danych podanych w zapytaniu ofertowym,
c)
przez okres
wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do danych
osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających
zastosowanie przepisów,
d)
do czasu
skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w
odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie
uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów marketingu bezpośredniego,
e)
do czasu
cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu
do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody. Po wycofaniu zgody dane
mogą być jeszcze przetwarzane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami
zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub okresem (krótszym) wskazanym
Użytkownikowi,
f)
do czasu
zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu do danych
osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, statystycznych,
wykorzystania cookies i administrowania Stronami Administratora,
Okresy
przechowywania danych wskazane w latach liczone są na koniec każdego roku, w
którym nastąpiło rozpoczęcie przetwarzania danych. Ma to na celu usprawnienie
procesu przetwarzania i zarządzania danymi.
Szczegółowe
okresy przetwarzania danych osobowych, dotyczące poszczególnych czynności przetwarzania,
znajdują się w rejestrze czynności przetwarzania Administratora.
LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH
STRON
Na
Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą
one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie.
Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik
zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych
stron.
DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – FACEBOOK/ INSTAGRAM
Administratorem
danych osobowych Użytkownika na stronie fanpage
pod nazwą
Dane osobowe Użytkownika podawane na Fanpage
będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Fanpage, komunikowania się
z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści
marketingowych i tworzenia społeczności Fanpage.
Podstawą ich przetwarzania jest zgoda
Użytkownika i prawnie uzasadniony interes administratora polegający na
wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Fanpage. Użytkownik
dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Fanpage.
Zasady panujące na Fanpage są ustalane przez
Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Facebook wynikają z regulaminów Facebooka, a w
portalu społecznościowym Instagram z regulaminu Instagramu.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać
obserwować Fanpage. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać
Użytkownikowi żadnych treści pochodzących
od Administratora a związanych z Fanpage.
Administrator widzi dane osobowe Użytkownika,
takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza
na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych danych osobowych
dokonywane jest przez portal społecznościowy Facebook i na warunkach zawartych
w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane
przez okres prowadzenia/istnienia Fanpage na podstawie zgody wyrażonej poprzez
polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Fanpage lub wejście w interakcje np.
pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie
uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub
usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być
udostępnianie innym odbiorcom danych, takim jak portal Facebook, współpracującym
agencjom reklamowym lub innym podwykonawcom obsługującym Fanpage
Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, czy też nauczycielom
obsługującym poszczególne kursy online, jeśli dojdzie do kontaktu poza portalem
Facebook.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w
niniejszej polityce prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do
państw trzecich zgodnie z regulaminem Facebooka.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w
lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób
zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności
Użytkownika).
Powyższe
zasady związane z danymi w ramach portalu Facebook stosuje się również do
portalu Instagram.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Dane
osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością,
zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi
Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy
użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających
wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów
o ochronie danych osobowych. Środki te mają na celu przede wszystkim
zabezpieczenie danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych.
W
szczególności, dostęp do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby
upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy lub podmioty,
którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na podstawie odrębnej umowy
powierzenia danych.
Użytkownik
powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich danych
osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać
swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe
oraz aktualizować oprogramowanie.
KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH
OSOBOWYCH?
Administrator
informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza przetwarzanie danych osobowych (takie jak np.
firmy kurierskie, firmy pośredniczące w płatnościach elektronicznych, firmy
oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę newsletterów) gwarantują
stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych
wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.
Administrator
informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych m.in. następującym
podmiotom:
1.
2.
3.
innym
zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej,
administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i
jego klientów, np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej,
copywriterskiej, firmom windykacyjnym, prawnikom, itd.
4.
urzędom np.
urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych
związanych z rozliczeniami i księgowością.
CZY
POWOŁALIŚMY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?
Administrator
Danych Osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych
Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane z przetwarzaniem
danych osobowych.
Użytkownik
przyjmuje do wiadomości, iż jego dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym
organom państwowym w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami, na ich
żądanie i po spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność pozyskania od Administratora
tych danych.
CZY PROFILUJEMY DANE
UŻYTKOWNIKA?
Dane osobowe Użytkownika nie
będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ
na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.
W ramach strony internetowej i
technologii śledzących dane Użytkownika mogą być profilowane, co pomaga w
lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator kieruje do
Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć
jednak żadnego wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na
warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może
jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam do
zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z
danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one
z danych statystycznych np. płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona
lokalizacja, zachowania na Stronie.
Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania,
jeśli miałoby ono negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.
Administrator
stosuje następujące rodzaje formularzy w ramach Strony:
1.
Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i kontakt z nim drogą
elektroniczną. Dane osobowe w postaci
imienia, nazwiska, adres e-mail oraz dane podane w treści wiadomości,
przetwarzane są przez Administratora zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności w
celu kontaktu z Użytkownikiem.
Po
zakończeniu kontaktu z Tobą, dane mogą być archiwizowane, co jest prawnie
uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w
stanie określić dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia
wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy
przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa.
2.
Formularz systemu umożliwiający pozostawienie komentarzy - Wszelkie dane w formularzu
komentarzy Użytkownik podaje dobrowolnie, jeżeli chce taki komentarz pozostawić.
Umieszczając komentarz wyraża zgodę na przetwarzanie tych danych. Są to: imię,
nazwisko, e-mail, nazwa strony internetowej, numer IP. Niektóre dane oznaczone
jako obowiązkowe muszą zostać wpisane.
Podanie
adresu e-mail jest obowiązkowe i służy wyłącznie w celu wykluczenia spamu lub/i
wyświetlenia avatara Użytkownika. Nie jest on udostępniany podmiotom trzecim.
Administrator
nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez
czytelników bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do niezamieszczania
komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub
obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki
do innych stron umieszczone bez jego zgody.
3.
Formularz zamówienia w Sklepie – Składając zamówienie w sklepie internetowym
Administratora musisz podać określone dane zgodnie z zasadami zawartymi w regulaminie
sprzedaży w celu realizacji zamówienia, realizacji obowiązków prawnych
nałożonych na Administratora, rozliczeń, rozpatrywania roszczeń, w celach
statystycznych i archiwalnych, a także w celu marketingu bezpośredniego w
stosunku do klientów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Są
to głównie: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba
firmy, ewentualnie adres do doręczeń, adres e-mail.
Administrator
przechowuje dane przez czas realizacji zamówienia czy usługi, a po jej
wykonaniu przez okres niezbędny do ochrony przed roszczeniami. Ponadto, przez
czas wskazany przepisami prawa np. podatkowego (m.in. okres przechowywania
faktur).
4.
Formularz reklamacji i odstąpienia od umowy w sklepie internetowym https://kameliadolls.blogspot.com/ – W przypadku korzystania z
usług lub produktów Administratora możesz złożyć reklamację lub odstąpić od
zawartej umowy. W tym celu, Administrator umożliwia Ci wypełnienie formularza
reklamacyjnego i formularza odstąpienia od umowy załączonych do regulaminu
sprzedaży. Możesz także dokonać tych czynności bez wypełniania formularza,
jednakże podając niezbędne dane.
Wymagane
w tym wypadku dane to: imię, nazwisko lub ewentualnie nazwa użytkownika, adres
zamieszkania lub adres siedziby firmy (jeżeli zamówienie było dokonywane w
imieniu firmy), adres e-mail, numer telefonu (ewentualnie), numer rachunku
bankowego (jeśli konieczny będzie zwrot).
Podanie
danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z
przepisami prawa oraz regulaminem sprzedaży. Dane będą przechowywane w celu
realizacji procedury reklamacyjnej / odstąpienia od umowy oraz w celach archiwalnych i obrony przed
roszczeniami.
Administrator
może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom trzecim bez odrębnej
zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z formularzy
nie mogą być przekazywane podmiotom trzecim.
Jeżeli Użytkownik korzysta z usług dostawców
zewnętrznych jak np. Google, czy Disquis powinien zapoznać się z ich polityką
prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na ich stronach internetowych.
1.
Treści
przedstawione na Stronie nie stanowią porad czy wskazówek specjalistycznych
(np. edukacyjnych) i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli
Użytkownik chce uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, powinien skontaktować się z
osobą uprawnioną do udzielania takich porad lub z Administratorem na podane
dane kontaktowe. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie
treści zawartych na Stronie lub działań czy zaniechań podejmowanych na ich
podstawie.
2.
Wszystkie treści
umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich określonych osób
i/lub Administratora (np. zdjęcia, teksty, inne materiały, itp.). Administrator
nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości lub w części bez jego
wyraźnej, uprzedniej zgody.
3.
Administrator
informuje niniejszym Użytkownika, że jakiekolwiek rozpowszechnianie treści
udostępnionych przez Administratora stanowi naruszenie przepisów prawa i może
rodzić odpowiedzialność cywilną lub karną. Administrator może także domagać się
stosownego odszkodowania zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat
materialnych lub niematerialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4.
Administrator nie
ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie materiałów dostępnych na stronie w
sposób niezgodny z prawem.
5. Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień
ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.
W
celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest
posiadanie:
a)
Urządzenia z dostępem do sieci Internet
b)
Aktywnej skrzynki elektronicznej odbierającej wiadomości e-mail
c)
Przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www
d)
Oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np.
pdf., video, mp3, mp4.
1.
Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii śledzących,
czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie strony pod kątem
potrzeb użytkowników ją odwiedzających.
2.
Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem
informacji zawartych w plikach cookies.
3.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne,
niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym, np.
komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy korzystasz z mojej Strony.
4.
Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio z
mojej strony internetowej) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych
stron internetowych niż moja strona).
5.
Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości mojej
strony internetowej do indywidualnych potrzeb Użytkownika oraz potrzeb innych
odwiedzających ją użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które
pokazują w jaki sposób użytkownicy strony korzystają z niej oraz jak się po
niej poruszają. Dzięki temu mogę ulepszać moją stronę internetową, jej
zawartość, strukturę i wygląd.
6.
Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach
Strony:
a)
Piksel konwersji Facebooka oraz reklamy tworzone poprzez portal Facebook
Facebook Ads (Facebook Custom Audiences) – w celu zarządzania reklamami na Facebooku i
prowadzenia działań remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Administrator może również kierować treści reklamowe do Użytkownika poprzez
portal Facebooka w ramach reklam kontaktowych.
Narzędzie
Piksel Facebooka dostarczane jest przez Facebook Inc. oraz jego spółki
powiązane. To narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam,
pokazuje jakie działania podejmują Użytkownicy Strony oraz pomaga dotrzeć do
określonej grupy osób (Facebook Ads, Facebook Insights). Administrator może
również kierować treści reklamowe do Użytkownika poprzez portal Facebooka w
ramach reklam kontaktowych.
Administrator
może także prowadzić remarketing na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora, polegający na promocji i reklamie usług kierowany do osób,
które wyraziły zgodę na wysyłkę ofert (lub osób do nich podobnych lub do
użytkowników, którzy polubili Fanpage) w ten sposób, że podane adresy e-mail
zostają wgrane do narzędzia marketingowego oferowanego przez Facebook Inc. tzw.
menadżera reklam, a następnie kierowana jest do nich reklama utworzona przez
Administratora lub osoby upoważnione, poprzez konto reklamowe Administratora,
pod warunkiem, że osoby te są jednocześnie użytkownikami platformy Facebook
(posiadają tam założone konto). Każdorazowo dane te są kasowane po zakończeniu
kampanii reklamowej. W przypadku realizacji kolejnej kampanii reklamowej
wgrywana jest do narzędzia zaktualizowana baza kontaktów). Dokładna informacja
o tzw. grupach niestandardowych odbiorców, zasady hashowania danych oraz
przetwarzania tymi danymi znajdują się w polityce prywatności portalu Facebook
pod tym linkiem https://www.facebook.com/legal/terms/customaudience# oraz
https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing, a Administrator zaleca
zapoznanie się z tymi zasadami przez każdego Użytkownika.
Informacje
zbierane w ramach używania Piksela Facebooka są anonimowe i nie pozwalają na
identyfikację Użytkownika. Pokazują ogólne dane na temat użytkowników:
lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania. Dostawca portalu Facebook może łączyć
te informacje z informacjami jakie Użytkownik przekazuje mu w ramach
posiadanego konta w portalu Facebook, a następnie wykorzystywać je zgodnie z
własnymi założeniami i celami.
Administrator
zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Piksel Facebooka
i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia, jak również zarządzanie
swoimi ustawieniami prywatności w portalu Facebook. Więcej informacji znajduje
się pod linkiem: https://www.facebook.com/privacy/explanation. W każdej chwili
można zrezygnować z plików cookies
odpowiedzialnych za wyświetlanie reklam remarketingowych np. na
https://www.facebook.com/help/1075880512458213/.
Użytkownik
korzystając ze strony wyraża zgodę na instalację wskazanego cookie na swoim
urządzeniu końcowym.
b)
Wbudowany kod Google Analytics – w celu analizy statystyk Strony. Google Analytics
korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań
Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej
strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową. Pomagają udoskonalić
Stronę.
Narzędzie
to dostarczane jest przez firmę Google LLC. Działania podejmowane w ramach
korzystania z kodu Google Analytics opierają się na prawnie uzasadnionym
interesie Administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk,
co następnie umożliwia ulepszanie usług Administratora i optymalizację Strony.
W
ramach korzystania z narzędzia Google Analytics Administrator nie przetwarza
jakichkolwiek danych Użytkownika, umożliwiających jego identyfikację.
Administrator
zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Google
Analytics, możliwością wyłączenia kodu śledzącego i ewentualnie zadanie pytań
dostawcy tego narzędzia pod linkiem: https://support.google.com/analytics#topic=3544906.
c)
Powiadomienia typu web push, z poziomu przeglądarki – w celu lepszej komunikacji z
Użytkownikiem oraz szybszego przekazywania mu wartościowych treści czy ofert,
Administrator umożliwia wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień typu web
push z poziomu przeglądarki Użytkownika.
Aby wyrazić zgodę na
odbieranie powiadomień web push Użytkownik powinien na komunikacie wysyłanym
przez jego przeglądarkę internetową zaznaczyć opcję „wyświetlaj powiadomienia”
lub inną bliskoznaczną (każda przeglądarka może inaczej nazywać tę opcję).
Zgoda na otrzymywanie
ww. powiadomień może zostać w każdej chwili cofnięta poprzez zmianę
ustawień przeglądarki internetowej Użytkownika. Administrator nie przetwarza
żadnych danych osobowych Użytkowników korzystających z powiadomień typu
web push. Użytkownicy są identyfikowani wyłącznie na podstawie informacji,
które są przechowywane przez ich przeglądarki internetowe, do których
Administrator nie ma dostępu.
d)
Wtyczki kierujące do social mediów np. Facebook,
Instagram.
Użytkownik po kliknięciu w ikonę danej
wtyczki odsyłany jest do strony zewnętrznego dostawcy, w tym wypadku
właściciela danego serwisu społecznościowego np. Facebooka. Następnie posiada
możliwość kliknięcia “Lubię to” lub „Udostępnij” i polubienia fanpage Administratora,
znajdujący się w portalu Facebook lub też bezpośredniego udostępnienia jego
treści (postu, artykułu, video, itd.).
Administrator zaleca zapoznanie się z
polityką prywatności Facebooka przed założeniem konta w tym portalu.
Administrator nie ma wpływu na dane przetwarzane przez portal Facebook. Od
momentu kliknięcia przez Użytkownika w przycisk wtyczki odsyłającej do mediów
społecznościowych, dane osobowe są przetwarzane przez portal społecznościowy
np. Facebook, który staje się ich administratorem i decyduje o celach i
zakresie ich przetwarzania. Cookies pozostawiane przez wtyczkę Facebooka (lub
inne podmioty trzecie) mogą też być aplikowane w urządzeniu Użytkownika po
wejściu na Stronę a następnie kojarzone z danymi gromadzonymi w portalu
Facebooka. Użytkownik korzystając ze Strony akceptuje ten fakt. Administrator
nie ma wpływu na przetwarzanie danych przez podmioty trzecie w ten sposób.
Powyższe wskazówki należy odnieść
również do obsługi:
Facebook – fanpage znajdujący się pod
adresem URL:
Profilu na portalu społecznościowym
Instagram, znajdującego się pod adresem URL:
e)
Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych
dostawców,
Administrator może
osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron
internetowych zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy z
serwisu You Tube czy Vimeo oraz nagrania dźwiękowe w portalu SoundCloud.
Wspomniane podmioty
trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach treści jakich dokonał
Użytkownik.
Jeśli nie chcesz, żeby
miało to miejsce, wyloguj się z danego portalu (jeśli posiadasz tam konto i
jesteś zalogowany) zanim odwiedzisz moją Stronę lub nie odtwarzaj danych treści
na Stronie. Możesz też zmienić ustawienia swojej przeglądarki i zablokować
wyświetlanie Ci określonych treści z określonych portali.
You Tube
Serwis YouTube
obsługiwany jest przez Google LLC i pozwala na odtworzenie nagrań znajdujących
się na stronach Administratora. You Tube może zapisywać na urządzeniu
Użytkownika pliki cookies o odtworzeniach nagrań i przypisuje je do konta Użytkownika
na You Tube, jeśli jest zalogowany.
Korzystając
z nagrań umieszczonych w portalu YouTube, korzystasz z usług świadczonych drogą
elektroniczną przez Google LLC. Szczegóły w zakresie przetwarzania danych
osobowych zawiera polityka prywatności i regulamin tego portalu: https://policies.google.com/privacy i https://www.youtube.com/t/terms
f)
Linki afiliacyjne i
programy partnerskie, w tym Google AdSense
Na Stronie
Administratora mogą pojawiać się linki afiliacyjne do określonych produktów lub
usług podmiotów trzecich. Jest to sposób monetyzacji treści znajdujących się na
Stronie, a udostępnianych co do zasady bezpłatnie. Kliknięcie w link nie
spowoduje po stronie Użytkownika naliczenia żadnych opłat. Jeśli przejdziesz na
stronę zewnętrznego podmiotu klikając w link afiliacyjny i dokonasz zakupu
produktu może mi zostać przyznana prowizja. Korzystając ze Strony zgadzasz się
na wykorzystanie plików cookies w tym zakresie.
Na Stronie mogą też
pojawiać się okienka reklamowe z produktami podmiotów trzecich, w ramach tzw.
Google AdSense. Administrator informuje, iż nie ma wpływu na treść tych reklam
ani ich wygląd, o których decyduje algorytm dostawcy, w tym wypadku Google
LLC. Ustawienia i personalizację
reklam możesz zmodyfikować bezpośrednio z poziomu swojej przeglądarki wchodząc
pod adres: https://adssettings.google.com/authenticated.
7.
Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką
prywatności każdego z dostawców powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania
zmian i ustawień, zapewniających ochronę praw Użytkownika.
8.
W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies:
sesyjne, które usuwane są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub
opuszczeniu strony internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w
urządzeniu końcowym użytkownika, co umożliwia rozpoznanie przeglądarki przy
kolejnym wejściu na stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies
lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
9. W wielu przypadkach
oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka
internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu
końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany
ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w
szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w
ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym
zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Strony. Szczegółowe informacje o
możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach
oprogramowania (przeglądarki internetowej).
10.
Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie
ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na
stronach internetowych Strony i utrudnić jej funkcjonowanie.
11.
Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest
pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki
internetowej.
Podczas pierwszego wejścia na Stronę musisz wyrazić zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe
działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości
Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie zgody. Jeżeli nie chcesz takiej zgody wyrazić – opuść Stronę. Zawsze
też, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki
cookies. W zakładce „pomoc” w
przeglądarce Użytkownika znajdują się niezbędne informacje.
1.
Korzystanie ze Strony wiąże się z
przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Strona.
2.
Każde zapytanie skierowane do serwera
zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika,
datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie
operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
3.
Logi zapisywane i przechowywane są na
serwerze.
4.
Logi serwera służą do administrowania
Stroną, a ich treść nie jest ujawniana nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi
do administrowania serwerem.
5.
Administrator nie wykorzystuje w żaden
sposób logów serwera do identyfikacji Użytkownika.
Data publikacji Polityki Prywatności:
Data
ostatniej aktualizacji:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!
Thank you very much for your comments!