środa, 13 lutego 2019

Dama Kier | Lady of Hearts

Red dress for Barbie The Look doll

Szczerze powiedziawszy nie obchodzę jakoś specjalnie Walentynek. Traktuję je bardziej jako wymysł producentów czekoladek i kartek, ale ponieważ lubię czekoladki - to zupełnie mi ono nie przeszkadza. ;) 

Nie oznacza to jednak, że Walentynki nie mogą być pretekstem do uszycia czerwonej sukienki. Kolor ten jakoś częściej zaczął pojawiać się u mnie na blogu.

To be honest I don't celebrate Valentine's Day in any particular way. I treat it rather as the invention of chocolates' and post cards' manufacturers. But since I love chocolates - I don't mind. ;)

Valentine's Day can also be an excuse to sew a red dress. This colour seems to appear more often on my blog recently. 

Red circle dress for Barbie doll


Materiał, z którego uszyłam sukienkę, to bawełna - jednak prawa jej strona ma połysk i przypomina nieco satynę. Jest dosyć gruba i sztywna, kupiłam ją z myślą o 16-calowych pannach, ale mimo to udało się ją także wykorzystać w sukience dla lalki Barbie. Ma piękny kolor, który o dziwo dosyć wiernie udało mi się uchwycić na zdjęciach.

Sukienka jest zapinana na zamek, a gorset ma białą podszewkę.

Fabric that I used for sewing this dress is cotton - but it has shiny right side and looks like satin a bit. It's quite thick and stiff. I have bought it for my 16-inch girls' outfits but amazingly I managed to use it in Barbie's dress. It has beautiful colour and this time it came out quite well on photos.

Dress closes with the zipper on the back and bodice is lined with white fabric.


Jak Wam się podoba panna Pool Chick w czerwieni? 

How do you like Pool Chick lady in red?

Red evening dress for Barbie doll

Jak Walentynki, to i jakieś serduszko by się przydało. ;)

Well, some heart would be nice on Valentine's Day, right? ;)

Black Label Barbie red dress

Jak już wzięłam się za serduszko, to wyszło i drugie. Trochę większe. W sumie jest to coś w rodzaju worka sako dla Barbioszek. ;) Ale przynajmniej znalazłam dobre zastosowanie dla tej czerwonej lamy, która zalegała mi na półce od bardzo dawna. Już mam pomysł na następne poduchy. 

When I started with the heart - second one appeared too. A bit bigger. It's something like sako bag for Barbie dolls. ;) But at least I found a good way to use this red lame fabric that lied on a shelf for ages. And I have another ideas for next cushions.



Red circle dress for The Barbie Look Pool Chick doll

Kwiatki też pasują do tej okazji. Właśnie w pełni kwitnienia stoi u mnie Azalka. Jest o tyle dla mnie wyjątkowa, że to jest już jej szósta zima u mnie. I co roku cieszy oko przepięknymi kwiatami.

Flowers match this day too. Azalea is in full bloom right now. She's special for me because it's her sixth winter at my place (they are hard to keep in our climate). And every year she delights with beautiful flowers.

Red evening gown for 1/6 scale doll


57 komentarzy:

  1. Panna Basenowa wygląda zabójczo w czerwieni! Sama przypomina Walentynkową czekoladkę w czerwonym opakowaniu. ;) Serducha z lamy to fajny pomysł i świetna dekoracja. A do kwiatów to ty masz dobrą rękę. U mnie większość roślin zdycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że w czerwieni jej zdecydowanie bardziej do twarzy.
      Kwiatów mam pełno, ale nie wszystkie mi rosną. Z Azaliami się dogadałam. ;)

      Usuń
  2. Suknia zapiera dech w piersi, a panna wygląda w czerwieni obłędnie. Poduchy jeszcze bardziej podkreślają walentynkowy charakter posta.
    Kwiat piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Poduchy się udały. Uszyję następne. ;)

      Usuń
  3. Suknia piękna jak zwykle <3
    Bardzo tej pannie do twarzy w czerwieni, a poduszeczki tylko podkreślają walentynkowy nastrój :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma śliczną karnację, do której mega pasuje ta czerwona sukienka 😍

    OdpowiedzUsuń
  5. She looks wonderful! I would never have guessed the fabric is cotton. Love the petticoat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you. I woudn't to. I found it in my favourite fabric store. :)

      Usuń
  6. Wspaniała kreacja, a serducha urocze, szczególnie to większe mnie urzekło.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Amazing that the azaleas bloom already! Nothing blooms here at the moment, more than snow! :D
    The red dress is so beautiful! And I like the idea with the pillow in a tiny version and then as a sako bag for a doll!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. These are Azaleas indica. They are in pots, at home. That's why they bloom. :) It's still winter here, so nothing blooms outside. :)
      I'm happy you like the dress and pillows. :)

      Usuń
  8. I think this doll looks really fabulous in red. The colour just goes so well with her as does the style and design of the dress.

    My husband and i never celebrate Valentine's day either. We think you should be telling the other person you love them every day and not just set aside one day a year to do that. Plus all I have planned today is doctor's appointments!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you!

      Exactly as you said. We think the same, my hubby and I. :)

      Usuń
  9. Cudna z niej Walentynka. Suknia wspaniała. Ach jak ja zazdroszczę Barbiochom, mam 152 i 85 kg, o takiej kreacji mogę pomarzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)

      Nic się nie martw, ja też mogę pomarzyć. ;)

      Usuń
  10. Panna Look Pool Chic podoba mi się zawsze, we wszystkim, w każdych okolicznościach i bez okoliczności.

    Czerwona sukienka za to podoba mi się w stopniu obłędnym! Od jakiegoś czasu ogromnie lubię ten kolor :)

    Sesja bardzo przyjemna a azalia natchnęła mnie imieniem dla Twej panny-Azalia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, a ja się do niej wciąż przekonuję. Choć zdecydowanie w ciepłych kolorach (złoty, czerwony), prezentuje się o niebo lepiej niż w błękitnym. I lubię ją coraz bardziej.

      Czerwonego sama nie noszę, ale kolor bardzo lubię. Lalki nadrabiają. ;)

      Imię bardzo ładne, może zostanie? ;)

      Usuń
  11. I don't celebrate Valentine's day either Joanna. I love the dress you made, it looks gorgeous and fits your doll really well. Red seems to suit her and her complexion. :)
    Big hugs,
    X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. But we still can have some chocolates, right? :D
      Thank you! Yes, I think that red is her colour.
      Hugs!

      Usuń
  12. Piękna suknia! ten krój! ten kolor!:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi walentynki nie przeszkadzają, może dlatego że również lubię czekoladki :))). Ale widziałam jak mój starszy syn w tym roku przeżywał i czekał na ten dzień :) Pewnie jak wróci ze szkoły to do późna będę słuchała opowieści kto komu walentynkę wysłał, kto ile dostał, kto z kim aktualnie jest itp. :))). A suknia cudna!!! Uwielbiam czerwone sukienki i sama bym chętnie taką założyła :)) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, czekoladki to jest to. :)
      No tak, w szkole to każdy przeżywał kto i ile kartek dostanie. Ale to były problemy. :D
      Cieszę się, że sukienka Ci się podoba. :)

      Usuń
  14. Cześć Kamelia,
    Cóż za wspaniała sukienka. Tkanina jest przepiękna, a długość i szerokość spódnicy są tak zabawne. Uwielbiam również szczegóły na ramionach.
    Wielki uścisk
    Giac

    OdpowiedzUsuń
  15. I'm not a fan of Valentine's day myself, most people go and buy things they don't need like teddy bears and flowers and idk, why not give a plant or flower ina pot instead of cut flowers? I'm a fan of chocolate so I don't mind that (as long as it's good chocolate haha), but more often than not, ppl go and buy things that soon will be garbage.
    This is one of my favorite dresses that you have made, love the fabric choice and how it fits this particular Barbie, she looks perfect in it and it looks way better than anything that a Barbie would come with.
    And those flowers are so nice, I'm glad you have managed to keep the plant for so long! Natural is always best

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Exactly! I can only agree! And I prefer flowers in a pots too! I never buy cut flowers.
      Thank you for your kind words about the dress. :)

      Usuń
  16. Krásné šaty a červená barva ji moc sluší:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Welcome on my blog! :) Thank you for your kind words. :)

      Usuń
  17. Wow! Jaka cudowna suknie, chcę mieć taką! <3 Modelka też przecudnej urody i jakie ma piękne włosy. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudna sukienka, bardzo pasująca do dzisiejszego święta ;). Walentynki niespecjalnie obchodzę, ale na piękne damy w zachwycających kreacjach zawsze przyjemnie się patrzy. A azalia zakwitła akurat na czas, by wziąć udział w sesji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja też nie, ale był pretekst do użycia czerwieni. ;)
      Cieszę się, że Ci się podoba.

      Usuń
  19. Kamellia...that is one GORGEOUS red dress. I do celebrate Valentine's Day but of late, only with my dolls! I love all the heart shaped things, the chocolates, the frills. Thank you for sharing such a pretty photo session.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you April! :) Ok, that's the way of celebating that I would consider to do myself. :)

      Usuń
  20. Kompletnie powala mnie to, jak precyzyjnie to wykonujesz :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie jej w czerwieni :D
    Cudna kreacja <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Woow, pięknie wygląda dama w czerwieni i jeszcze z tym serduchem.

    OdpowiedzUsuń
  23. zabójcza piękność ukryta w kwieciu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. pamiętam czasy liceum i pierwsze Walentynki w Polsce -
    obdarowywałam nimi Dobre Duszyczki niezależnie od płci,
    koleżanka z klasy, sąsiadka, kolega - minęło ćwierć
    wieku a ja nadal robię to samo - tyle, że cały rok ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, w szkole to była zabawa. Kartek dostawali wszyscy na tony. ;)
      Cieszę się, że pannica się podoba.

      Usuń
  25. Doskonała! Doskonała suknia, panna i ... poducha! Idealny kolor na Walentynki! Nie mogę się napatrzeć na szczegóły tej małej sukienki! Te zaszewki, suwak, ramiączka, haleczka! Szyk i elegancja a kwiaty azalii.... cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniała sukienka, idealna na Walentynki!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...