poniedziałek, 4 grudnia 2017

Igła, nitka, drutów para... | Needle, thread, pair of needles...

Ostatnio ciągle pojawiają się rzeczy igłą i nitką tworzone, przyszła pora na druty. :) 

Bardzo lubię dziergać na drutach, a robienie ubranek i dodatków dla lalek ma tą przeogromną zaletę, że robótka powstaje szybko, czasem wręcz migiem, a maksymalnie trwa to kilka dni (zakładając, że dzierga się wieczorem przed telewizorem i że umyśliłam sobie jakieś nie-wiadomo-co :D), a nie nawet kilka tygodni, jak to bywa w przypadku bardziej skomplikowanych wzorów, rozmiarów ludzkich i braku czasu. 

Tym razem wydziergałam zimową chustę dla lalek Barbie i im podobnych. Wzór ten znalazłam kiedyś, dawno, dawno temu na DROPS Design (szal nazywa się "Marianna"). Zrobiłam dwie takie chusty - jedną ma moja Mama, drugą ja (to jest jedna z trzech rzeczy, które udało mi się zrobić dla siebie na drutach - cała reszta poszła w świat...). Uwielbiam ją, jest cieplutka, mięciutka i idealna na zimę. Robiłam ją z polecanej przy wzorze włóczki Verdi - z jednego tego wielkiego motka wyszły dwie chusty. 

Z lekka zmodyfikowałam proporcje, aby pasowało do malutkiego szala. W skali lalkowej moherowy dodatek niestety zaciera te piękne ażurowe wzory, więc zdecydowałam się na akrylową włóczkę w dwóch kolorach. Ma tą zaletę, że nie mechaci się tak szybko. :)

Przy okazji pokażę Wam nową fryzurę Darby. Jeszcze wymaga trochę ułożenia, ale akurat do tych zdjęć ten "artystyczny nieład" całkiem jej pasował.

There were only things made using needle and thread lately, here comes the time for something knitted. :)

I like knitting very much. And knitting clothes and accessories for dolls has this big advantage that the piece of work is created fast. Sometimes in a flash or it takes few days at most (if you knitt only during the evenings in front of the TV screen or when I insist on some complicated pattern :D) and not for a weeks how it happens with human clothes, difficult patterns or lack of time.

This time I made winter shawl for Barbie dolls and other similar size. I found this pattern very long time ago right here DROPS Design (shawl is calle 'Marianna'). I made two shawls for my Mum and for me (it's one of three things I made for myself - everything else went into the world). I love it, it's warm, soft and perfect for winter. I made it using recommended yarn called Verdi - from one big skein I made two shawls.

I modified proportions a bit to make a little shawl. In dolls scale mohair component veil the openwork pattern so I changed to a acrylic yarn in two colours. It's advantage is it doesn't puff so fast. :)

On this occasion I show you Darby's new haircut. I have to correct it a little bit, but to this session all this 'artistic mess' suits well. 

Szal na drutach dla lalek.


Jestem naprawdę zachwycona wykonaniem tej lalki. Tym jak ma wymodelowane dłonie, obojczyki, podkreślone ramiona i talię. Mam nadzieję, że kiedyś zagości u mnie więcej lalek od Integrity Toys. 

Z rerootem na razie się wstrzymuję, bo podoba mi się tak, jak jest. :)

I'm really thrilled how this doll is made. How she has her hands and clavicles shaped, her arms and waist carved. I hope I will have more IT dolls someday.

I withhold with reroot for now beacause I like her how she looks. :)

23 komentarze:

  1. podziwiam - druty udowadniają
    me braki i niezdarność - chusta
    ciekawa barwami jako i wzorem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lalinda fajna - integritki mają TO COŚ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Inko - Twoje co przepraszam? Ja Twoje włóczkowe wytwory widziałam, podziwiałam i niezdarności się tam absolutnie nie dopatrzyłam! Ja za to np. szydełka używam tylko do zakańczania robótek albo do wyciągania nici, która mi się zerwie w maszynie. :D
      Cieszę się, że chusta Ci się spodobała. :)

      Usuń
    2. niezdarność w drutowaniu,
      z szydełkiem się lubię :)
      a chusty kocham od zawsze!

      Usuń
    3. Aj aj, jakoś nie wierzę. :) Poza tym to szydełko jest wyzwaniem! Wszystko zależy od punktu widzenia. ;)

      Usuń
    4. Szydełko owszem tak, bardzo lubię...druty to dla mnie czarna magia!

      Usuń
    5. A dla mnie dokładnie odwrotnie! :) Cały czas się zabieram za odczarowanie tematu szydełka, ale jeszcze mi się nie udało...

      Usuń
  3. Wspaniała chusta! Uwielbiam taki rodzaj zakończenia - jak pajęczyna albo skrzydła nietoperza. :) A w tych włosach modelka wygląda jak ekscentryczna malarka. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. :) A mi trochę przypomina Barbrę Kean z Gotham. Może nie w tym "stroju", ale jak ją odpowiednio ubiorę... ;)

      Usuń
  4. This is a very beautiful shawl, it's chic and glamorous. Fabiani's hair-do is elegant and really suits her! She's such a beauty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! She is, isn't it? :) I really like her face.

      Usuń
  5. Śliczna chusta. Podziwiam drutowe umiejętności.
    Panna piękna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chusta wspaniała, podziwiam, bo sama ani na drutach, ani szydełkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie. :) Mnie Babcia nauczyła, wielkie dzięki jej za to! :)

      Usuń
  7. Śliczna chusta! I kolory i kształt są bardzo nastrojowe i jesienne.

    Co do lalki to nie Fabiana a Darby Kenner.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo - i za miłe słowa, i za poprawkę. Próbowałam zidentyfikować tą pannę po jej zakupie i znalazłam jakąś aukcję na ebay'u, gdzie była podpisana jako Fabiana. I już tego nie weryfikowałam, a jak widać to błąd. Już poprawiam w takim razie. Dzięki jeszcze raz! :)

      Usuń
  8. Wspaniała chusta! Pięknie zrobiona i śliczne kolory.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne, kobiece zdjęcia cudnej modelki! W tej ciepłej chuście, zarzuconej na ramiona wygląda przepięknie! Tak, lalki od IT są rewelacyjne! Twojej blondyneczce bardzo pasuje ta fryzurka :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Cieszę się, że i lalka, i chusta Ci się spodobały. Lalkę już uwielbiam, nie mogę się doczekać, jak będę miała czas na uszycie jej tego, co wymyśliłam. :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...