piątek, 2 marca 2018

Przystojniak | Handsome fellow

Od naszej forumowej Zgredki (Stary Zgred) przyjechał do mnie jeden gentelman z Integrity Toys. Powiem Wam, że to całkiem fajny lalek. :) No ale nie na oglądanie do mnie przybył, ale po to, abym uszyła dla niego kilka strojów. No to szyję. :)

Pierwszy z nich to taki oto zestaw z kiltem. I znów uparłam się na ten nieszczęsny, prawdziwy, gruby, szkocki tartan... Ale warto było. 

From our doll forum friend Stary Zgred here came to me one gentleman from Integrity Toys. I can tell you he is a really nice guy. :) But he didn't arrive only for me to watch him, but to sew some outfits. So I sew. :)

First is set with the kilt. And again I insisted for that luckless, real, thick, Scottish Tartan... But it was worth it.

Ręcznie szyte ubrania dla lalek Integrity Toys.

Jedynie buty są jego własne. Cała reszta szyta przeze mnie. Nawet skarpety. ;)

Only shoes are his own. Everything else made by me. Even the socks. ;)

Handmade clothes for male dolls.

Ręcznie szyte ubranka dla lalek Integrity Toys.

Długo kombinowałam z czego zrobić sporran (torebka ze skóry lub futra noszona na kilcie przez szkockich mężczyzn podczas uroczystych gali, zawodów sportowych i tanecznych - Wikipedia). W końcu wymyśliłam, że jednak uszyję go z filcu. Chyba wyszedł całkiem nieźle. :)

It took me a lot of time to figure out how to make sporran (a traditional part of male Scottish Highland dress, is a pouch that performs the same function as pockets on the pocketless kilt made of leather or fur, the ornamentation of the sporran is chosen to complement the formality of dress worn with it - Wikipedia). Finally I thought to sew it out of felt. I think it worked quite well. :)

Lalka w kilcie.

Ech, naprawdę marzy mi się wyjazd do Szkocji... :)

Ah, I really dream of visiting Scotland... :)


Jacket for male doll.


Integrity Toys male doll in handmade scottish outfit.

34 komentarze:

  1. Very nice Scottish outfit. I have been to Scotland in 1992! Very beautiful place and I brought home a beautiful wool hand-knit sweater from there!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Phyllis! :) Oh, I envy you. My trip to Scotland is still in the sphere of dreams. But maybe some day... ;)

      Usuń
  2. Świetny strój! Podziwiam trud, jaki włożyłaś w jego wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Zdecydowanie łatwiej szyje się na panny, nie wiem dlaczego.

      Usuń
  3. Rewelacja! A skarpety? To też Twoje dzieło? Niesamowite:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Moje, ale nie robiłam ich na drutach - uszyłam z gotowej dzianiny. Aż tyle samozaparcia nie mam, aby na drutach grubości włosa dziergać takie skarpety. :D

      Usuń
  4. Autentyczny Szkot! Jak zwykle fantastycznie poradziłaś sobie z wyzwaniem. Nawet Sean Connery nie miałby żadnych zastrzeżeń do tego stroju. Dobrze, że Zgredka nie zażyczyła sobie z rozpędu dud. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Hahaha, no temu to już bym raczej nie podołała tak łatwo. Ale nie mówię, że to niewykonalne. ;)

      Usuń
  5. Rewelacja! Wygląda wspaniale! Tyle pracy i szycia, ale efekt obłędny! Przystojniak z niego, nie ma co!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zacnie wygląda :D, piękny ten płaszcz i tyle detali! Pełen szacun.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny zestaw! Jak to zwykle u Ciebie, detale i detaliki są po prostu zabójcze. Model także bardzo zacny, więc całość wygląda oszałamiająco. Aż mi się chciajstwo włączyło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) No to pomyśl sobie co ze mną, jak on u mnie pomieszkuje przez chwilę na te przymiarki. ;)

      Usuń
  8. Fajny zestaw, lubię facetów w spódnicach, więc i na tego z przyjemnością patrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Te kilty mają coś w sobie, prawda? :) Polecam Ci serial "Outlander" jeśli jeszcze nie oglądałaś. Oj jest na co popatrzeć. :)

      Usuń
  9. Rewelacyjne ciuchy mu uszyłaś. Marzy mi się lalek Seana Connery w kilcie. Ba, ale na razie na Seana mnie nie stać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Sean mówisz? :) No no, to by było niezłe. Ja zawsze uważałam, że on jest mega przystojny. :)

      Usuń
  10. Wspaniały strój! Podziwiam...

    OdpowiedzUsuń
  11. Strój jest tak rewelacyjny, że każde zdjęcie oglądałam wiele razy - majstersztyk! I to kolejny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi ogromnie, że Ci się tak spodobał. :)

      Usuń
  12. This handsome fellow now looks like he was born Scottish ;-). All the pieces are great, and I especially admire the sporran! It's very accurate looking! I love Scottish traditional clothing, both for men and for women :-). And in miniature too!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! :) I love Scottish outfits too (as you probably noticed ;)). I try my best to make them as accurate as possible in this scale. But I wish I have more knowledge about them, I'm still looking and reading how they are made.

      Usuń
  13. No i następne dzieło sztuki wyszło z pod Twoich rąk :D
    i jak ja mam szyć?chyba zamknę bloga :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) I nie mów tak proszę, bo Twoje kreacje są fantastyczne, że o torebkach nie wspomnę. :) Poza tym nie ma co porównywać - szyjemy w zupełnie różnych stylach. :)

      Usuń
  14. oj i mnie się marzy Sean O'Connor
    w wersji lalkowej rzecz jasna -
    mógłby nawet i bez odzienia przybyć
    a nie wygoniłabym już nigdy!!!

    fantastycznie zaopiekowałaś się
    chłopiną IT - ale to ta torebka ze
    splotem na górze niczym srebrny sznur
    galijski - zachwyciła mnie totalnie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Inko, cieszę się, że Ci się podoba, bo główkowałam długo nad tym sporranem. :)

      Usuń
  15. Wow, imponujący outfit! I tyle ma detali! Nie pojmę nigdy mężczyzn w spódnicach, ale szanuję każdą kulturę :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Haha, widzisz. A ja uwielbiam szkockie stroje - i damskie, i męskie.

      Usuń
  16. Świetny pomysł na strój i bardzo dobre wykonanie. Zaskoczyła mnie ta jego stylizacja, ale o dziwo, bardzo pasuje mu taki szkocki wizerunek ;D

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...