sobota, 12 czerwca 2021

Koraliki i kryształki | Beads and crystals


Witajcie!

Po naprawdę długiej przerwie (tak to w życiu bywa) wracam do Was z nowymi strojami. Mam nadzieję, że ktoś tu jeszcze będzie zaglądał. ;)

Dzisiaj wypada druga sobota czerwca, a co za tym idzie obchodzony jest Światowy Dzień Lalki. W dodatku jest to okrągła rocznica, bo już trzydziesta piąta. Święto to oczywiście jest zaznaczone w Kalendarzu Szarej Sowy.

Hello!

After a really long break (as it happens in life) I come back to you with new outfits. I hope that you will be still here. ;)

Today is the second Saturday in June, and it's when the World Doll Day is celebrated. In addition, it is a round anniversary, already the thirty-fifth one. This holiday, of course, is marked in the Grey Owl's Calendar.

Grafika ze strony: http://www.worlddollday.com/


Kreacją, którą postanowiłam pokazać Wam jako pierwszą, jest haftowana koralikami suknia ślubna. W bieli, z koronek, z długim welonem. W sam raz na letni ślub.

The creation that I decided to show you first is a beaded wedding dress. In white, made of lace, with a long veil. Just in time for a summer wedding.


Millie w roli panny młodej pozuje przy kwiatach, które aktualnie kwitną. Białe orliki wpasowały się w nastrój. 

Millie in the role of the bride poses next to flowers that are currently blooming. White columbines fit into the mood just right.


Całą górę sukni wyhaftowałam koralikami TOHO, Fire Polish i fasetowanymi szklanymi oponkami. Wszystko w bieli lub kryształowe.

I embroidered the whole top of the dress with TOHO beads, Fire Polish and faceted glass beads. Everything in white or crystal.



Dół sukni uszyłam z dwóch warstw białej siatki, zaś na wierzchu dodałam piękny i bardzo zdobny haft na tiulu. Dla równowagi welon jest delikatny, gładki. Tylko przy przypince dodałam kilka koralików. 

I sewed the bottom of the dress from two layers of white mesh, and on top I added a beautiful and very ornate embroidery on the tulle. For balance, the veil is soft and smooth. Only at the pin I added a few beads.




Przy tak strojnej sukni zrezygnowałam z biżuterii i Millie dostala jedynie delikatne perłowe kolczyki.

With such an elegant dress, I gave up jewelry and Millie only got delicate pearl earrings.


Suknia zapinana jest z tyłu na haftki i koralikowe guziki.

The dress is fastened at the back with hooks and bead buttons.




Wybaczcie spam zdjęciowy, ale naprawdę brakowało mi lalkowych sesji. ;) A w dodatku Millie jest niesamowicie wdzięczną modelką.

Sorry for the photo spam, but I really missed the doll photo sessions. ;) Plus, Millie is an incredibly graceful model.




Poniższe zdjęcia powstały w ogrodzie mojej Sąsiadki, która nie pierwszy raz udostępniła mi miejsce do zdjęć. Serdecznie ją pozdrawiam! :)

The photos below were taken in the garden of my Neighbor, who not for the first time gave me a place for photos. I cordially greet her! :)







Mam nadzieję, że znów będę publikować posty regularnie. I że będziecie do mnie zaglądać. 

Pozdrawiam Was serdecznie!

Hope to post regularly again. And that you will keep visiting me.

I cordially greet you!

38 komentarzy:

  1. Welcome back! I have missed your wonderful creations. And you are right, Millie is a very graceful model. The beading on her bodice is so delicate, great job. You seem to have a very nice neighbor - the carnations make for a great background.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your kind words. I missed you too.
      I like Millie's gentle look. This is the only doll with this headmold that I really love. I'm happy you like the dress.
      Yes, mu neighbor is wonderful. And she is always intrested what I do with my dolls. ;)

      Usuń
  2. Cieszę się, że znowu jesteś z nami. Taki spam to ja mogę oglądać i oglądać. Suknia jest dziełem sztuki sama w sobie, a na Millie wygląda zjawiskowo. A ten ogród to idealna sceneria na ślubne sesje. Uczta dla oczu. A z okazji Światowego Dnia Lalki życzę Ci wszystkiego lalkowego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo miło mi to czytać. :)
      I cieszę się, że podoba Ci się zarówno suknia, jak i sesja. :)

      Usuń
  3. It's always nice to see your posts and photos. Millie's dress is beautiful, it doesn't need too much jewellery I agree! It's great to get back to photography after a long break! I haven't been able to do too much. Of course will try to read your blog when I can but you know what it's like these days here. I will have to send you a proper email soon about some new developments.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much! :)
      Yes, it was very nice to take some photos again. :)
      I know, I read it. I will answer today. ;)

      Usuń
  4. Baaardzo się ucieszyłam, widząc Twój nowy wpis. Suknia jest zniewalająca, a Millie cudnie ją prezentuje w zieleniach i w kwiatach. Ślub w plenerze na pewo wypadłby rewelacyjnie :)!
    Moje odwiedziny masz jak w banku ;)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się również, że wciąż tyle osób do mnie zagląda. :)
      Dziękuję bardzo!

      Usuń
  5. Czekałam niecierpliwie na Twój nowy wpis i ogromnie się cieszę, że wróciłaś. No czasem tak bywa, że potrzebujemy oddechu, bądź wręcz musimy skupić się na innych sprawach. Sukienka jest przepiękna i bardzo misternie wykonana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja się cieszę ogromnie. Dzięki za tak miłe słowa. :)

      Usuń
  6. Witaj z powrotem. Czekałam na nowe posty...
    Suknia jest wspaniała! Ostatnio i ja poszyłam trochę kreacji ślubnych, więc wiem, ile trzeba włożyć serca w każdą z nich. Podziwiam tę suknię, ale też ogrom pracy i cierpliwosci, który towarzyszył jej tworzeniu.
    Fotki Millie wśród goździkow są rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to czytać. :)
      Widziałam Twoje suknie, piękne. :)
      Dziękuję bardzo!

      Usuń
  7. Such a beautiful June bride!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nice to have you back blogging again. But it can be great to take a break too, as life can need it.
    It is a very lovely dress. So beautiful. And Millie is a very photogenic doll!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you!
      I'm happy you like the dress and photos. :)

      Usuń
  9. So good to see another post from you! What a beautiful wedding dress! I know there are a lot of people who don't like the Millie sculpt, but I do. Especially with the softer make up. She looks so elegant in your wedding dress!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you!
      I'm happy you like the dress.
      I'm not a fan of Millie sculpt either - but I just love this version of this headmold.

      Usuń
  10. Piękna panna młoda! Zjawiskowa sesja!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Your Millie makes a wonderful bride, it's a beautiful gown!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna ta suknia :D i ja pilnuję notek na Twoim blogu. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Też miałam przerwę na blogu. Rozumiem... Takie czasy...
    Przepiękne... Zarówno suknia, jak i modelka. Obie są stworzone dla siebie :-)
    Kto by pomyślał, że już kwitną orliki... No, tak - połowa czerwca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano, takie czasy.
      Dziękuję Ci bardzo! :)
      Kwitną, kwitną. A nawet powoli kończą swój czas...

      Usuń
  14. Zaczarowana, bajecznie wymuskana suknia! Nie tylko Pan Młody zaniemówiłby na jej widok! Robi to każdy, kto choć trochę zna się na szyciu takich maleńkich ubranek! Pomysłowo wykonana, piękna, elegancka i strojna! Subtelny welon otula ją jak mgiełka... Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękna kreacja i śliczna lalka.:) Wspaniałą masz sąsiadkę Asiu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Tak, to prawda - mam fantastyczną sąsiadkę. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Witaj ponownie :) Nie wiem jak to się stało, że przez prawie miesiąc publikowałaś znów posty, a ja je przegapiłam! Nadrabiam zaległości na blogach, co też jest miłe, bo można hurtem pooglądać cudowności :)
    Jaka piękna jest ta suknia! Mnie szczególnie podoba się wykończenie z tyłu, na plecach.
    Sąsiadka ma piękny ogród, to miło z jej strony, że Ci go udostępniła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ nic się nie dzieje. Ja też mam ogromne zaległości i wciąż brak czasu, aby je nadrobić...
      Dziękuję za miłe słowa!
      Tak, sąsiadkę mam super. :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...