niedziela, 25 czerwca 2023

Dwie lilie | Two lilies

We wrześniu zeszłego roku (nie pomyliłam się...) zaczęłam dziergać chustę w ludzkim rozmiarze ze wzoru  "Water Lily" autorstwa Katarzyny Kalety z Pikotkowych Wzorów. I dopiero kilka dni temu ją skończyłam. Głównie dlatego, że robiłam ją  tak zwanym międzyczasie, ale także dlatego, że ta chusta sprawiła mi sporo kłopotów. Łatwo w niej pogubić się w liczeniu słupków i nie tylko, a błędy wychodzą kilka rzędów dalej. Tyle prucia nie miałam do tej pory w żadnej innej chuście... xD

In September last year (really...) I started crocheting a human-sized shawl from the 'Water Lily' by Katarzyna Kaleta from Pikotkowe Wzory (Picot Patterns). And I just finished it a few days ago. Mainly because I was doing it in the meantime, but also because this shawl caused me a lot of trouble. It's easy to get lost in counting the crochets and more, and the mistakes are visible a few rows away. I haven't had so much ripping in any other shawl so far... xD

Lalkową wersję już Wam pokazywałam - możecie zobaczyć ją we wrześniowym poście. Tym razem obie chusty mają pięć kolorów. W wersji 1/6 dodałam też przepiękne zakończenie ze wzoru dla"dużych ludzi".

I've already shown you the doll version - you can see it in the September post. This time both shawls have five colors. In the 1/6 version I also added a beautiful ending from the pattern for "big people".

Wersja lalkowa w skali 1/6 zrobiona jest z muliny, szydełkiem 1.0 mm. Dużą chustę zrobiłam z motka Sweet Ombre 218-O z Dziergaczkowa. To bawełna z akrylem (50% bawełny, 50% akrylu), na 3 nitki. Szydełko 3.0 mm. Zużyłam motek 1400 m, a do tego ok. 200 m ostatniego koloru.

The doll version in 1/6 scale is made of embroidery thread, crochet 1.0 mm. I made a large shawl from a Sweet Ombre 218-O skein from Dziergaczkowo. It's cotton with acrylic (50% cotton, 50% acrylic), 3 threads. 3.0mm crochet hook. I used a skein of 1400 m and about 200 m of the last color.


Po ostatnich burzowych i ulewnych dniach przyszło słońce, ale tak ostre, że znów mrużę oczy do zdjęć. Choć robione były z samego rana. ;)

After the last stormy and torrential days the sun came, but so sharp that I squint my eyes again for photos. Even if they were made in the morning. ;)

Pozuje ze mną oczywiście moja Mini Me (Barbie BMR1959).

My Mini Me (Barbie BMR1959) is posing with me, of course.

Pozdrawiam Was gorąco!

I greet you warmly!

12 komentarzy:

  1. Piękne kolory. Zachwycam się obiema chustami. Cuda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudne chusty! Wzór tak misterny, że aż oko bieleje, bardzo podoba mi się też zestawienie kolorów - pasuje idealnie do Waszej urody :). No i ta piękna, soczysta zieloność w tle...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :)

      Wzór dał mi popalić, ale cóż. Warto było. :)

      Usuń
  3. Przepiękne chusty, ten wzór wygląda jak koronka! A i kolorki pięknie dobrałaś💜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)

      Ten motek od razu przypasował mi do Lilii wodnej.

      Usuń
  4. Wow, these are stunning photos! I absolutely love it when creators showcase their handmade creations alongside Barbie dolls. It looks so fascinating and beautiful. I rarely take photos with dolls myself as I feel a bit shy about it. But seeing how beautifully others do it, it inspires me and makes me overcome any fear of being in the frame. The delicate and beautiful shawls you made are just lovely. Keep up the amazing work!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you!

      I understand how you feel. I prefer to be on the RIGHT side of the camera myself. ;)

      Usuń
  5. Obie chusty przepiękne, a właścicielki jeszcze ładniejsze. Ściskam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje chusty są niesamowite a Twoja "mini ja" skradła moje serduszko. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...