czwartek, 1 sierpnia 2019

Black and White

Silkstone Barbie Day at the Races

Kto z Was oglądał serial "Doktor Quinn"? Ileż to było lat temu... Wyczekiwałam na każdy kolejny odcinek i był to jeden z moich ulubionych seriali. Zresztą po dziś dzień jest.

Przyszła zatem pora na strój inspirowany jednym z kostiumów tytułowej bohaterki. 

Have you seen "Dr. Quinn, Medicine Woman" series? How many years ago it was shown on tv... I was waiting for every episode and it was one of my favourites series. Still is.

So it is time for the outfit inspired by one of the costumes of the main character.

Sindy Pedigree vintage horse

Pięknej Silkstonce Day at the Races towarzyszy kolejny z kopytnych w moim stadku. ;)

To koń dla lalek Sindy od Pedigree, prawdopodobnie z lat 70-tych lub 80-tych. Nie udało mi się jak na razie ustalić tego na 100%, ale może znajdę kiedyś trochę czasu i poszukam więcej informacji.

Jak dla mnie jest piękny, wykonany bardzo starannie i przede wszystkim ma odpowiednią wielkość. O ile konie od Mattela są także w kręgu moich zainteresować, to zawsze ubolewam nad faktem, że brakuje im kilku centymetrów w kłębie. Ten jest w sam raz, zwłaszcza przy lalkach made to move, które są ciut niższe od Silkstone.

Another equine from my little herd accompanies beautiful Day at hte Races Silkstone Barbie. ;)

It is a horse for Sindy dolls made by Pedigree. It's probably from 70s or 80s. But I haven't determined it yet for 100%. Maybe I will find some time and search for more information soon.

I think it is beautiful, well made and what is most important - has right size. Mattel's horses are also intresting for me, but I always regret that they are a bit too small. This one is just right especially for made to move dolls which are a bit shorter than Silkstone.

White and black embroidered 19th century outfit for a lady


Red head Silkstone Barbie Day at the Races

Day at the Races Silkstone Barbie

Co do stroju. Tym razem najpierw uszyłam żakiet, a później ozdobiłam go haftem. Użyłam pojedynczej nici bawełnianej, a całość zrobiona jest ściegiem łańcuszkowym.

About the outfit. This time I sewed the jacket first and then I added the embroidery. I used single cotton thread and made it whole with chain stitch.

Embroidering the jacket

Z przodu żakiet zapinany jest na cztery haftki, które są równocześnie dekoracją.

Kapelusik zrobiłam z filcu.

Jacket closes with four pairs of hooks and eyes which are also decorations.

I used felt to make the hat.

Kamelia Dolls

White dress with black embroidery for 12 inch doll

Silkstone Barbie doll in white dress

Kamelia Dolls


Jak Wam się podoba? Wydaje mi się, że taki strój bardzo pasuje do mojego Rudzielca. :)

How do you like it? I think this outfit fits very well for my Ginger head. :)

Handmade embroidered jacket for Barbie doll

54 komentarze:

  1. serial, o którym mówisz też po dziś dzień należy do moich ulubionych...poruszał problemy uniwersalne- wielkie wyrazy uznania dla autorów scenariusza i całej ekipy...
    Lalusza zachwycająca- i zdjęcia urzekające!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wiele problemów było i jest bardzo na czasie. Poza tym był bardzo dopracowany pod względem scenografii i kostiumów.
      Cieszę się, że podoba Ci się moja panna. :)

      Usuń
  2. Coś niesamowitego :O Jestem zachwycona tym strojem. Jeju, jaka Ty jesteś zdolna. Coś wspaniałego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Elegancko i szykownie, pięknie! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały strój! Lalka wygląda cudownie! Zachwyca mnie cała sesja foto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Cieszę się ogromnie, że Ci się podoba.

      Usuń
  5. Wspaniała kreacja, a konik fantastyczny. Też poluję na dużego konia dla Artura Metki. Serial oczywiście oglądałam z zapartym tchem, tylko, że nie na panią doktor tak czekałam ;)Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Gdybym coś przydybała z koni tej wielkości, to dam znać. Ja chwilowo mam stajnię przepełnioną. ;)
      Haha, ja też czekałam na kogo innego. :D

      Usuń
  6. Wygląda wspaniale :) Serialu co prawda fanką nie byłam, ale nie da się nie pamiętać jego klimatu. A Twój strój świetnie się w niego wpisuje. Bardzo fajna sesja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      O widzisz, ja serial uwielbiałam. Ale wiadomo - każdy ma swoje sympatie.
      Cieszę się, że podoba Ci się sesja.

      Usuń
  7. Przepiękny strój, koń uroczy a lalka....cóż, Ty wiesz, że ja nie kumam czaczy co może zachwycać w kreskówkowych silkstonkach... A serial uwielbiałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Selinko, możesz mówić co Ci w duszy gra, ja rudzielca i tak uwielbiam. ;)
      Serial był fantastyczny.

      Usuń
  8. Zupełnie nie kojarze tego serialu. Co do stroju to jest śliczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? A to mnie zaskoczyłaś... :)
      Dzięki za miłe słowa.

      Usuń
  9. Oh yes Joanna, I remember the series and used to watch it all the time. It's a coincidence you should mention the series, we have just watched Jane Seymour on "Do You Know Who you Are". :)

    I love the detail you have added to the jacket, and using the black hook and eyes as frog closures is a very clever idea . . . I've never thought about doing that, but it looks great and works extremely well.
    Big hugs,
    X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I loved the series.
      I'm very happy you like the idea with hooks and eyes. :)
      Hugs!

      Usuń
  10. I remember that show. I used to watch it off and on. The horse looks so good with her and that outfit is beautiful. I love how fitted it is on the doll and the colours really offset that gorgeous hair so well.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you!
      I think black and white are her colours! :)

      Usuń
  11. Też bardzo lubiłam ten serial. Wspaniała sesja, piękna modelka i cudny koń.:) Jestem pod wrażeniem eleganckiej kreacji i Twoich zdolności Asiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję. :)
      A serial przywołuje wiele wspomnień.

      Usuń
  12. Such an elegant and regal post, Camellia. I LOVE her outfit with it's simple but dramatic embroidery. The horse is a perfect scale. Together they make gorgeous photos!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Strój - mistrzostwo! Bardzo lubię oglądać Twoje zdjęcia i historie, które tworzysz z ich pomocą <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Sí que vi la serie,me acuerdo muy bien de ella y tu traje de amazona es perfecto,precioso,no le falta detalle y con el sombrero de fieltro a juego....encantador!!!
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much! :) I'm happy you like the hat! ;)

      Usuń
  15. Beautifully done. And I love the hat. It adds that extra bit of authenticity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Welcome on my blog! :)
      Thank you for your kind words. I like adding details. :)

      Usuń
  16. Oglądałam ten serial! Piękny żakiet.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały strój! Silkstonka prezentuje się bardzo dostojnie.
    Serial oglądałam, natomiast Joe Lando wolałam w serialu "Szkoła przetrwania".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Nie oglądałam. Muszę nadrobić. :)

      Usuń
  18. Obrodziło ostatnio u Ciebie urodziwymi konikami :) Amazonka także wygląda zachwycająco, strój jest oszczędny w kolorystyce, a jednocześnie zabójczo elegancki! Jestem przekonana, że doktor Quinn chciałaby nosić takie kreacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawo serii. ;) Same mi się pchały, drzwiami i oknami.
      Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  19. Wspaniała, elegancka, XIX-wieczna dama. Doktor Quinn jak nic. Mnie kojarzy się też trochę z cesarzową Sissi. W każdym razie wytworna jest odpowiednio!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Emmo. :)
      Kilka z kreacji cesarzowej również chętnie bym uszyła w skali lalkowej. :)

      Usuń
  20. Fantastyczny strój! Wspaniałe obszycie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Szczęka mi opadła na widok tej kreacji! Jest przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
  22. O woow, piękna lalka, wspaniały strój i cudowne plenery. Cała sesja zdjęciowa wyszła znakomicie, aż miło obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Lalka jest świetna, ma w sobie "coś". Super się ją fotografuje. :)

      Usuń
  23. So pretty and elegant! I would immediately get an outfit like that filthy dirty. She's obviously much more tidy than I am.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It wasn't easy. I was waiting two days for good weather and that it was dry. I was really afraid about the dress. But fortunately nothing happened. :)

      Usuń
  24. No cudo! Piękna silka i piękna kreacja. Zawsze kiedy myślę, że uszyłaś najpiękniejszą kreację jaką kiedykolwiek widziałam na Twoim blogu, Ty zaskakujesz jeszcze czymś wspanialszym! Twoje lalki mają u Ciebie dobrze, ciuchów im nie zabraknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za tak miłe słowa! :)
      Ale wbrew pozorom dopiero od niedawna nazbierałam na tyle ciuchów, żeby moje panny nie stały gołe na półce. Przymierzać - i owszem, mają co. Ale niewiele zostaje dla nich na stałe. ;)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...