czwartek, 4 listopada 2021

Zielonooka nieznajoma | Green-eyed stranger

Dłuższy czas nie zaglądałam na alledrogo w poszukiwaniu lalek. Niedawno jednak, wykradając kwadrans na kawę, wpisałam w wyszukiwaniu "lalka Barbie ruda". I wyskoczyła mi taka oto panna, której za nic nie umiałam zidentyfikować. I choć jak dobrze wiecie wybieram raczej lalki o bardziej realistycznych twarzach (a już najlepiej wzorowane np. na aktorkach), to ta bajkowa panna jakoś wpadła mi w oko. A parę dni później odebrałam ją z paczkomatu. ;)

I didn't check auction site for dolls for a long time. Recently, however, while stealing a quarter of an hour for a coffee, I entered "red Barbie doll" in the search. And this is the lady, which popped out and I couldn't identify her at all. And although, as you well know, I choose dolls with more realistic faces (and preferably modeled on, for example, actresses), this fairy-tale girl somehow caught my eye. And a few days later I picked up the parcel with her inside. ;)

Nie mam pojęcia, czy to jej oryginalny strój. Jest jednak duża szansa, że tak, ponieważ baleriny (a dokładniej tasiemki) są na stałe przyklejone do nóg.

Moją uwagę przykuły między innymi te zielone oczyska z gwiazdkami. Makijaż lalki jest wykonany bardzo starannie, co najmniej tak jak u Mattela za dobrych lat.

I have no idea if this is her original outfit. However, there is a good chance that it is, because the ballerinas (or more precisely, ribbons) are permanently glued to the legs.

My attention was caught, among other things, by those green eyes with stars. The make-up of the doll is done very carefully, at least like Mattel did in its good years.


Ciałko ma podobny kształt do Superstarek, choć wydaje mi się masywniejsze, zwłaszcza w biuście. Nogi gumowe, zginane na klik. I dłonie. Prześlicznie zrobione. 

The body is similar in shape to the Superstar dolls, although it seems more massive to me, especially in the bust. Rubber legs, bent with a click. And hands. Beautifully done.



Zastanawiałam się, czy lalka na pewno jest w oryginalnej wersji, czy głowa nie została przełożona na inne ciało - na połączeniu wyglądało nieco dziwnie. Niezawodne dziewczyny z grup Facebookowych twierdzą jednak, że nic nie zostało podmienione.

I was wondering if the doll was really in the original version, if the head hadn't been switched to another body - it looked a bit strange looking from the side. The irreplaceable girls from Facebook groups, however, claim that nothing was change.


Z oznaczeń na główce jest napis "1998 Geoffrey Inc.", a na plecach "MADE IN CHINA". Jednak po wpisaniu w wyszukiwarce nazwy firmy wyskakują raczej lalki 18-calowe, ciężko jest znaleźć cokolwiek o tych mniejszych pannach. Znalazłam tylko ze dwie czy trzy aukcje na zagranicznych portalach, ale jedynie informujące o tym, kto wyprodukował lalkę.

Może ktoś z Was wie coś na temat tych lalek? Powiem szczerze, że temat mnie zaintrygował i chciałabym dowiedzieć się o nich czegoś więcej.

The markings on the head say "1998 Geoffrey Inc." and on the back "MADE IN CHINA". However, when typing the name of the company in Google search rather 18 inch dolls pop up, it's hard to find anything about these little ladies. I found only two or three auctions on foreign auction sites, but there was no other informations about the dolls or their names or anything.

Maybe some of you know something about these dolls? Honestly, the subject intrigued me and I would like to learn more about them.


Już na zdjęciach z aukcji widziałam, że włosy są w kiepskim stanie. Po rozpuszczeniu okazało się, że jest jeszcze gorzej, a przez środek głowy ciągnie się pas przerzedzonych włosów. Łepek jest jednak okropnie twardy, więc nie wiem, czy zdecyduję się na doszywanie włosów...

Already in the photos from the auction, I saw that the hair is in poor condition. After letting them down it turned out to be even worse, and a strip of thinning hair ran through the center of the head. The head, however, is terribly hard, so I don't know if I will sew some extra hair there...



Mimo kilku prób nie udało mi się uratować końcówek włosów. Ostatecznie nieco je skróciłam, ale taka fryzura całkiem do niej pasuje. 

Przesadziłam też łepek na made to move, żeby panna mogła lepiej zapozować do zdjęć. Choć przyznam, że najbardziej żal było mi tych ślicznych dłoni w oryginalnym ciałku.

Despite several attempts, I was unable to save the ends of her hair. In the end, I shortened them a bit, but this hairstyle suits her quite well.

I also switched her head on made to move body so that the lady could pose for photos better. Although I must admit that I felt sorry for those beautiful hands in the original body.


Jakiś czas temu zrobiłam kilka szali na szydełku - proste siatki, ale za to z dodatkiem błyszczących nitek. W różnych kolorach, m.in. miętowym. A że ostatnio uszyłam spodnie w podobnym kolorze - wyszedł całkiem fajny zestaw.

Some time ago I made a few crochet shawls - simple nets, but with the addition of shiny threads. In various colors, on of them mint. And since I recently sewed pants in a similar color - a pretty cool set came out.




Jak Wam się podoba panna o rozgwieżdżonych oczach? :) 

Pozdrawiam Was gorąco!

How do you like the lady with starry eyes? :)

I greet you warmly!


 

24 komentarze:

  1. She looks lovely. From what I could find she might be a "real friends Jessie" doll from a ToyRus brand called Geoffrey Inc. Here's a blog post about them: https://blackdollcollecting.blogspot.com/2015/12/toys-r-us-exclusive-real-friendstanisha.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much! I'm still looking what series exactly she belongs to. :)

      Usuń
  2. Nie dziwię się, że ta oryginalna panna wpadła Ci w oko, ma takie ciepłe ogniki w spojrzeniu i ten kolor włosów!Ale sesję skradła cudowna chusta i jeansy, sa rewelacyjne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. :)
      Dziękuję bardzo! :)

      Usuń
  3. Well she certainly looks better after your refurbishments Joanna. Her old body seemed to be very big (thick) when looking at the side view in the hands shot.
    Big hugs,
    X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, I have the same feeling. Her face is to gentle for this big body.
      Big hugs!

      Usuń
  4. Ta panna jest intrygująca. Piękne oczy, rude włosy, ciekawa buźka i tajemnica jej pochodzenia.
    Miętowe spodnie i szal idealnie pasują do ognistowłosej modelki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Też mnie zaintrygowała... :)
      Dziękuję!

      Usuń
  5. Those were beautiful hands... maybe in the future you can use them for someone else. I like the new hairstyle.

    As for the slightly missing hair down the middle of her head...maybe she could become the kind of lady who likes hats?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maybe. I left the old body, just in case.
      Yes, she may be a hat lover. ;)

      Usuń
  6. Ma śliczną buźkę. Ogromnie podoba mi się jej strój :-) Szczególnie te spodnie i śliczna chusta :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie zyskała, gdy dostała nowe ciałko; taka mi się podoba!
    Śliczny szal i super uszyte spodnie!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna lalka, a nie jest to przypadkiem Swan Princess Odette?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwiazdki są trochę inne i nie zgadza się kolor włosów. To nie ona, niestety.

      Usuń
  9. Intrygująca panna, jestem zupełnie pewna, że nigdy takiej nie widziałam... Zdecydowanie też zyskała po zmianie ciałka i odzianiu w Twoje śliczne ciuszki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, otóż to. I ja widzę taką pannę po raz pierwszy. Dlatego musiałam ją nabyć i przyjrzeć się jej z bliska. :)
      Dziękuję! :)

      Usuń
  10. Love her green eyes and face, very pretty. And the hands are well made. I did a search for this doll too, to see if I could find something on the Swedish sites - just other toys the company probably made.
    You did great on her hair and she looks good in her new outfit!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Exactly, there is almost nothing about these dolls...
      Thank you!

      Usuń
  11. No to masz prawdziwy rarytas, skoro taka tajemnicza i niespotykana lalka Ci się trafiła. W starym ciałku chyba tylko te dłonie są ładne, więc w sumie dobrze, że dałaś ją na mtm. Należało się jej nowe życie.
    Że strój świetny, to oczywista oczywistość. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieszę bardzo, nawet jeśli dalej nie znam jej dokładnej tożsamości. ;)
      Dziękuję!

      Usuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...