poniedziałek, 21 marca 2022

Wiosna w ogrodzie | Spring in the garden


Po zimie w ogrodzie był okropny bałagan. Po prawdzie nadal jest, bo ilość roboty mnie lekko przerosła. Choć porządki same w sobie sprawiły mi dużo radości, poczułam się o wiele lepiej. Przez weekend udało mi się ogarnąć lalkowe rabaty na tyle, żeby cyknąć kilka zdjęć. Sesja w sam raz na poniedziałkową zabawę #monday4dolls, ponieważ dzisiejszy temat to "Wiosna". Jak najbardziej trafiony, skoro dziś jest pierwszy jej dzień. 

Sprzątanie pozwoliło mi też odkryć kilka miłych niespodzianek wychodzących z ziemi. Wszędzie już jest pełno wyglądających na świat orlików. Nie mogę się doczekać kwitnienia, jestem ciekawa, jak będą wyglądać w tym roku - jest ich o wiele więcej niż w zeszłym sezonie, a młode rośliny nie zawsze są kropka w kropkę takie same, jak te, z których nasion wyrosły.

After winter, the garden was a mess. In truth, it still is, because the amount of work has slightly exceeded me. But the cleanup itself made me a lot of fun, I felt so much better. Over the weekend, I was able to clean up doll flowerbeds enough to take a few photos. Session just in time for Monday fun #monday4dolls, because today's topic is "Spring". Most appropriate, since today is its first day.

Cleaning also allowed me to discover some nice surprises coming out of the ground. Everywhere are already full of columbines looking out to the world. I'm looking forward to flowering, I'm curious to see what they will look like this year - there are many more of them than last season, and young plants are not always exactly the same as the plants from which the seeds were.


Znalazłam też sporo kępek przeróżnych "szczypiorków" - nie umiem ich jednak odróżnić od siebie na tym etapie, muszę poczekać, aż wszystko urośnie i zakwitnie.

I also found a lot of clumps of various "chives" - but I can't tell them apart at this stage, I have to wait for everything to grow and bloom.


Kate (Mattel Lady Tremaine) wzięła się do plewienia. ;)

Kate (Mattel Lady Tremaine) started to weed. ;)


Luiza (Barbie DOTW Philippines) przyniosła nowe sadzonki, żeby uzupełnić rabaty.

Luiza (Barbie DOTW Philippines) brought new seedlings to plant them in the flowerbeds.


Panny ubrane są odpowiednio do prac ogródkowych - jeansy, u Luizy ciepła bluza, u Kate mięciutki kwadratowiec. Bardzo mi się podoba ten petrol przy jej rudych jak ogień włosach.

Both ladies are dressed appropriately for the gardening work - jeans, Luiza's warm sweatshirt, Kate's soft cocoon cardigan. I love that petrol with her fire red hair.



Miałam kłopot z ogarnięciem tego ostrego światła. Ale jakoś tam się udało. Przyjemnie znów posiedzieć w ogrodzie i pstrykać zdjęcia. To był pierwszy naprawdę ciepły dzień. Może komuś to się wydawać mało istotne, ale pierwszy raz od jesieni robiłam zdjęcia trzymając aparat bez rękawiczek. ;)

I had trouble to manage with this harsh light. But somehow it worked. It's nice to sit in the garden again and take pictures. It was the first really warm day. It may seem insignificant to someone, but for the first time since autumn, I took pictures holding the camera without gloves. ;)




Nie mogę się doczekać, gdy zakwitnie moja ulubiona wiśnia ozdobna 'Kojou no mai'. Jeszcze trochę, pąki dopiero zaczynają się powiększać.

I can't wait for my favorite decorative cherry 'Kojou no mai' to bloom. A little more, the buds are just starting to grow in size.



Oby ciepłych i słonecznych dni było jak najwięcej. 

May there be as many warm and sunny days as possible.


 

22 komentarze:

  1. Wiedzę że u Ciebie też wiosennie :D

    Dzisiaj rano byłam na targu i udało mi się namierzyć Bratki po niezbyt wygórowanej cenie i po obiedzie będę kopać w ogródku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, przy takim słońcu nie może być inaczej. :)
      Wszystkich wzięło na roboty ziemne. ;)

      Usuń
  2. Jak pięknie wyglądają te roślinne kiełeczki, wyglądające nieśmiało z ziemi! Aż serce rośnie! Twoje panie serio wzięły się do pracy i efekty na pewno będą znakomite. Oby tylko skończyły się te przymrozki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby nic, a jak je odkopałam spod zeschniętych liści i resztek zeszłorocznych roślin, to ucieszyłam się jak dziecko. :)
      Panny jak panny, mnie czeka jeszcze huk roboty. xD

      Usuń
  3. Bardzo fajne fotki. Pięknie wykorzystałaś aktualne walory przyrody. Nawet mały ślimaczek (skorupka ślimaczka?) się załapał do zdjęcia. Cudnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      A wiesz, że dopiero po zgraniu zdjęć zorientowałam się, że ta skorupka się załapała? ;)

      Usuń
  4. Pięknie dziś wiosna się zaprezentowała. Twoje pracowite dziewczyny sporo zrobiły w ogrodzie. U mnie też była śliczna pogoda, ale spędziłam ją na szyciu maluśkich ubranek dla rodzinki Maluśkiewiczów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie, pięknie. I od razu człowiekowi lżej.
      Każde zajęcie okołolalkowe jest dobrym sposobem na spędzenie czasu. ;)

      Usuń
  5. Pracowite te Twoje dziewczyny. Wykonały wspaniałą pracę, a ogród odwdzięczy się im z nawiązką.
    Ja dziś posadziłam kwiaty w donicach na balkonie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mróweczki. ;)
      Mnie dalej czeka sporo roboty, ale nie wiem, kiedy znów wykroję trochę czasu.

      Usuń
  6. It looks as if you had a lot of fun. Working away in a sunny garden can be so refreshing, so I know what you mean :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I did! And yes, that was exactly what I needed.

      Usuń
  7. pięknie! jak już u siebie zrobią, to zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. What a wonderful post. I had not thought about dolls in nature and how minuscule those very early shoots of plant life are! With all of the tiny pots and gardening tools, it is as if your dolls have come to life.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna ta wiosna u Ciebie! Potrzebowałam dziś,właśnie dziś, takiego sielskiego i kojącego widoku!

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful photos, even with the harsh light. The Spring sun can be rather light and bring out the paleness in everything. But your photos turned out good, bringing the feeling of Spring in them!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much! :) Yes, that day was wonderful. I wish it stays that way. Today we had storm, heavy rain and hail. ;P

      Usuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...