poniedziałek, 9 marca 2020

Super Size Barbie 1976


9 marca to Międzynarodowy Dzień Lalki Barbie i oczywiście jest zaznaczony w Kalendarzu Szarej Sowy. Rok temu lalka ta obchodziła 60-te urodziny. Ach, przypomniała mi się wyprawa do Paryża, która zbiegła się akurat z tą datą... :)

W tym roku już nie tak okrągła rocznica, ale o niej nie zapominamy. :) 

Na poprzedni jubileusz uszyłam różowe suknie-bezy, w tym roku poszłam w srebro, szarości i "diamenty". ;) A modelką została wyjątkowa Super Size Barbie z 1976 roku.

March 9 is International Barbie Doll Day and it is marked on the Grey Owl's Calendar of course. A year ago, this doll celebrated her 60th birthday. Ah, I remembered the trip to Paris, which coincided with this date ... :)

This year's not so round anniversary, but we don't forget about it. :)

I sewed pink meringue dresses for the previous jubilee, this year I chose silver, grey and "diamonds". ;) And the model is the unique Super Size Barbie from 1976.


Ta piękna panna przyjechała do mnie w lipcu zeszłego roku. Trochę mi więc zeszło, z pokazaniem jej. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło - jest idealną przedstawicielką Barbie na dzisiejszą okazję. :)

This beautiful lady came to me last July. So it took me a while to show her. However, there is nothing wrong with it - it is the perfect Barbie representative for today's occasion. :)


Super Size Barbie ma 47 cm wysokości, jest więc całkiem sporą lalką. Przyjechała w swoim oryginalnym ubranku (body i spódnica), które jest w całkiem niezłym stanie jak na swoje lata. Z biżuterii zachowała tylko pierścionek.

Super Size Barbie is 47 cm (18,8") high so she's quite big doll. She came in her original clothes (body and skirt), which is in quite good condition for its years. She kept only her ring from the jewelry.


Na policzku miała małą zieloną plamę, ale nie było problemu z wywabieniem jej. Plastik, z którego zrobione są owe panny jest średni - bardzo łatwo ulega odkształceniom, "marszczy się" nawet pod niewielkim naciskiem, np. ciężar główki wystarczy, aby pojawiły się fałdy na szyi. U mojej były niewielkie, udało mi się je zeszlifować, ale ślad pozostał. Muszę się liczyć z tym, że za jakiś czas znów mogą się pojawić. Wiem również, że trzeba uważać nawet na stojaki - nie mogą zbyt mocno trzymać w pasie, bo i tam plastik może się odkształcić.

There was a small green spot on her cheek, but there was no problem to remove it. The plastic from which these dolls are made is medium quality - it deforms very easily, "wrinkles" even under slight pressure, e.g. the weight of the head is enough for folds to appear on the neck. For mine they were small, I was able to sand them, but there is still mark on the neck. I have to reckon with the fact that after some time they may appear again. I also know that you need to be careful even about the stands - they can't hold too tight at the waist, because even there the plastic can deform.


Oryginalne obuwie gdzieś się zapodziało. Na całe szczęście poprzednia właścicielka lalki, Grażyna, zrobiła dla niej nowe, piękne buty. :) Zerknijcie zresztą na inne jej prace tutaj: Behind the Glass.

Original footwear is probably missing somewhere. Fortunately, the previous owner of the doll, Grażyna, made new beautiful shoes for her. :) Take a look at her other works here: Behind the Glass.


Oprócz niezbyt dobrego plastiku mankamentem tych lalek jest również to, jak mają wszyte włosy. Rootowanie jest bardzo skąpe i zupełnie mi to nie pasowało do tej klasycznej buźki. Na szczęście na to umiałam zaradzić sama. Wszyłam dodatkową porcję saranu o bardzo zbliżonym kolorze do oryginału. Całkiem przyjemnie pracowało mi się z tymi włosami. Wszyłam jeden pęczek, ale myślę, że spokojnie można by upchnąć jeszcze jeden.

In addition to bad plastic, these dolls also have their hair sewn in poorly. Rooting is very scanty and it didn't suit this classic face at all. Fortunately, I could deal with it myself. I sewed in an extra portion of saran with a very similar color to the original. I enjoyed working with this hair. I sewed in one bunch, but I think you could easily stuff one more.


Początek roboty.

The beginning of work.


I koniec.

And the end.


Tu widać, jak ładnie zgrały się kolory.

You can see here how the colors look nicely togheter.



Panna odczekała swoje i wreszcie ma nową kreację. Uszyłam również dwuczęściowy strój, nawiązując nieco do kolorystki oryginału. Moja wersja składa się ze srebrnej sukienki midi oraz spódnicy z szarej, miękkiej siatki.

Pretty lady waited for some time and finally she has a new creation. I also sewed a two-part outfit, referring somewhat to the coloring of the original. My version consists of a silver midi dress and a skirt made of grey, soft mesh.


Sukienka ma podszewkę i tradycyjnie zapinana jest na zamek błyskawiczny.

The dress has a lining and it closes with a zipper as usual.





A do tego zrobiłam "diamentową" kolię. Trzeba uczcić jakoś 61 urodziny. ;)

And I made a "diamond" necklace. You should celebrate 61st birthday, right? :)




Ogromnie się cieszę, że udało mi się ją zdobyć. To jak dla mnie najpiękniejsza odsłona moldu Superstar. W dodatku w wersji Super Size. :)

I am very happy that I managed to get her. This is for me the most beautiful edition of the Superstar headmold. In addition, the Super Size version. :)


58 komentarzy:

  1. Przepięknie ją odmieniłaś! Włosy naprawdę prezentują się teraz idealnie ;) Sama lalka ma bardzo wyjątkowe oczy. Wersja z długą spódnicą jest naprawdę niesamowita <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Lalka jest dla mnie wyjątkowa, więc miło mi to czytać. :)

      Usuń
  2. Piękna jest ❤️Za dzieciaka uwielbiałam barbie i do dzis mam do nich sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest naprawdę olśniewająca! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale uczciłaś urodziny Barbie!
    Sama lalka, jak i suknia wyglądają cudnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ona sama jest jak diament! Leciwy, zmatowiały, ale wystarczyło dopieścić, wypolerować i odzyskał swój blask. Kocham te buzie z początków ery Superstar. Skromny makijaż zdobi je lepiej niż pełen przepychu z późniejszych lat. Srebrzysta suknia idealnie pasuje do Super Size. Barbie wygląda jak królowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest! Dla mnie to też najpiękniejsza wersja Superstarek. :)
      Cieszę się, że Ci się podoba.

      Usuń
  6. She is so beautiful and so tall! I saw that she has dimples too, such great addition to her face.
    The dress you made are amazing and great job with the hair!

    OdpowiedzUsuń
  7. Que gran trabajo has hecho con su cabello! Y el vestido en dos partes y sus joyas son merecedores de un gran aniversario como éste!!!!
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest prześliczna, ale jej wielkość mnie odstrasza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, ja tam wolę większe gabaryty. Łatwiej się szyje. ;)

      Usuń
  9. Nie wiem czemu, ale zawsze "obawiałam" się większych wersji znanych lalek. Widziałam już takie, ale żadna nie przypadła mi do gustu... Z tą przepiękną panną jest zupełnie odwrotnie! Fakt, popracowałaś nad nią i to całkiem sporo, ale efekt jest zniewalający! Ta dziewczyna, w tej fryzurce, w tej sukience i bucikach wygląda jak milion dolarów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko zobaczyłam Super Size na zdjęciach w necie, to przepadłam. Idealna. I choć najpierw chciałam znaleźć wersję tego moldu 1976 w wymiarze 12", to znalazłam ją. I jestem nią zauroczona. :)
      Dziękuję!

      Usuń
  10. Nawet nie wiedziałam ,że jest aż tyle różnych lalek Barbie. Jesteś mistrzynią, piękne sukienki, fryzury . Pomyśleć ,że Barbie to już 60 letnia pani no coby nie mówić czas jej się nie ima:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wciąż odkrywam nowe. :)
      Dziękuję Ci bardzo!

      Usuń
  11. Nieźle się trzyma jak na swój wiek, a po tuningu wygląda kwitnąco!

    OdpowiedzUsuń
  12. Znów odwaliłaś kawał dobrej roboty. Barbie wygląda bosko. Sukienkę ma prześliczną <3 Wszystkiego najlepszego dla niej :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow a super size Barbie. I didn't know they made those! They are the same size as the MSD but in a more fashion doll shape and style. She does look great though and I love the repair you did for her hair. The dress is amazing as always. Very elegant.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, they did. :) But they were produced for a very short time.
      I'm happy you like her. Thank you! :)

      Usuń
  14. Jest najpiękniejszą odsłoną dzięki Twojej pracy <3. Jest cudowna, i lalka i kreacja. :)
    Też marzę aby ją kiedyś zdobyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Trzymam kciuki, aby się udało. :)

      Usuń
  15. You did such a great job on her hair. Her face is really quite pretty and the additional hair does so much for her look! I LOVE the dress you made for her as well. (Barbie never looked so good!). The only thing I wish you could change would be her arms. But since she is a hybrid Barbie, I doubt there is anything out there that could replace them. In any case, thanks to you, she looks great....especially at the age of 61!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! :)
      I'm very happy you like her dress. :)
      Yes, I don't like arms like this either but I think she is the only doll I can live with it. ;)

      Usuń
  16. Ojej nie znałam tego dnia a mogłabym zrobić z tego coś fajnego lol

    OdpowiedzUsuń
  17. O jeżu kolczasty jaka piękna! Super Size jest dowodem na to, że czasem im więcej lalki, tym więcej piękna. Zaś Twoje kreacje podobają mi się bardziej od fabrycznego stroju i dodają lalce jeszcze więcej uroku. Barbie wygląda bardzo romantycznie. Przydałby jej się Super Size Ken :)
    Wspaniały reroot, zdradź proszę skąd pozyskujesz saran? Ja ostatnio też uzupełniałam włosy wyliniałej lalce, ale niestety mając jedynie do dyspozycji nylon i do tego ciut za jasny, nie jestem zadowolona z efektu końcowego mojej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna, piękna. :D
      Dziękuję! Cieszę się bardzo, że Ci się podoba.
      Akurat miałam to szczęście, że jej poprzednia właścicielka miała na zbyciu jeden pęczek w odpowiednim kolorze i dorzuciła mi go do paczki. Mogę zapytać gdzie kupowała. :)

      Usuń
    2. Byłoby miło z Twojej strony :), bo ja poszukuję saranu dla kilku lalek, a ukontentować się muszę nylonem :(

      Usuń
    3. Znajoma kiedyś zamawiała tu: http://www.retrodollseurope.com/
      A w tej chwili tutaj: http://www.restoredoll.com

      Usuń
  18. Dopiero niedawno dowiedziałam się o istnieniu tych powiększonych Barbioszków i muszę przyznać, że mnie zafascynowały. Twoja jest absolutnie przepiękna, a dodatkowe zabiegi, jakie u Ciebie przeszła, plus wspaniała kreacja i biżuteria uczyniły z niej damę w każdym calu perfekcyjną. Cudeńko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również, od pierwszego spojrzenia. :)
      Dziękuję!

      Usuń
  19. Przepiękna kreacja! I wspaniałe ma teraz włosy. Super!
    Nie wiedziałam, że są takie duże lalki Barbie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłaś jej naprawdę świetną metamorfozę. Przepięknie się prezentuje :) Super zdjęcia!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękna ta panna. Zrobiłaś jej znakomitą stylizację , że o włosach nie wspomnę.

    OdpowiedzUsuń
  22. This dress is beautiful and really a work of art. The doll looked stunning with him.
    https://ilovetoysblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Też ją bardzo lubię, choć nie mam w zbiorach.
    Nie kojarzyłaś mi się w ogóle z tym rodzajem lalki ;-)
    Zrobiłaś z niej cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      No to jest jedna z kilku panien o buźce Superstar, która u mnie mieszka. Ale zdecydowanie dla mnie najpiękniejsza.

      Usuń
  24. Przywróciłaś jej dawny blask. Widać radość w jej lalkowych oczkach.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...