sobota, 19 maja 2018

Łabędzie | Swans

Pomysł na stroje baletowe pojawił się w mojej głowie dawno temu. Koralikowa ozdoba czarnego gorsetu była gotowa już w grudniu. Ale jakoś się nie złożyło, abym mogła go dokończyć. Później pomyślałam, że przecież dużo lepiej byłoby mieć nie tylko czarnego łabędzia, ale białego też. To był impuls do kupienia drugiej Evangeliny. :)  

W końcu wróciłam do tego projektu. Jednak zrobienie tych dwóch kompletów zajęło mi dokładnie tydzień więcej, niż planowałam. Wiadomo, różnie w życiu bywa. W dodatku zmarnowałam 3 dni z powodu... baletek i peruk. Tak. O ile z trudnościami przy baletkach poszło w miarę szybko, peruki okazały się niewykonalne. Dwie pierwsze wylądowały w koszu. Zdarza się. Ostateczna wersja jest nie do końca taka jak chciałam, ale pocieszam się tym, że to nie musi być fryzura baleriny z moskiewskiego baletu (tak jak sobie uwidziałam), w końcu moje panny pozują o wiele mniej energicznie. W sumie to o ile długość nóg jest u nich wybitnie nadająca się do baletu, to już możliwości ruchowe mniej. ;)

I tym sposobem powstały dwa komplety strojów balerin dla moich pięknych panien Ghastly. Biały i Czarny Łabędź. 

Dostały nawet tło żywcem wzięte ze szkolnego przedstawienia. ;)

Idea of ballet costumes came into my head a long time ago. Beaded decoration of black corset was finished in December. But then I had no time to finish it. What's more I thought that it would be much better to have not only black swan, but white too. That was the impuls to purchase second Evangeline. :)

At last I resumed to the project. But making of both sets took me exactly a week longer then I expected. Well, life. Moreover I wasted 3 days because of... ballet shoes and wigs. I managed problems with ballet shoes rather quickly, but wigs turned out to be mission impossible. First two landed in trash. It happens. Final version is not precisely what I wanted but I comfort myself that it doesn't have to be hairstyle of Ballet Moscow's ballerina (as I wanted). Eventually my girls pose much less brisky. Even if their legs' lenght is definitely adequate for ballet, their motion ability is not. ;)

Well, that's how two sets of ballerina's costumes for my beautiful Ghastly girls were made. White and Black Swan.

I made them even a background, just like in a school performance. ;)




Wilde Imagination doll







Evangeline Ghastly handmade dress

Swan Lake

White Swan

Ballerinas dolls




Ballerina outfit





Ballerina Outfit






38 komentarzy:

  1. Obie są stworzone do tej roli :D i wyglądają zjawiskowo <3 i jeszcze to jezioro w tle - cudo :D
    Poczułam się tak jak bym była na spektaklu baletu "Jeziora łabędziego"
    i słyszała wyraźnie Czajkowskiego :D Łezka w oku <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie Ci dziękuję za tak miły komentarz! :)

      Usuń
  2. Perfekcyjnie wykonane stroje, perfekcyjnie odtańczona choreografia. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oba Twoje Łabędzie są przepiękne! Cudne kostiumy, a do tego jeszcze przepięknie je upozowałaś! Że nie wspomnę już o dodatkach... Jak zawsze pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Stroje wyszły super. Te zdjęcia żywcem wyciągnięte z ich występu , no co tu więcej mówić ~ Perfekcyjne

    OdpowiedzUsuń
  5. The ballerinas look wonderful, and so does the background. It looks like a real performance :-). Beautiful!!! Also, the details on the costumes are lovely, fantastic work!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Millicent for your kind words. :) I'm very happy you like my idea.

      Usuń
  6. Przepiękne baleriny! Bardzo fajnie uchwyciłaś ruch i wszystkie pozy. Można śmiało przenieść się wyobraźnią do Teatru Bolszoj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie cieszy mnie, że tak uważasz. Lekko nie było, z pozowaniem takich dynamicznych zdjęć nie idzie mi z nimi łatwo. ;)

      Usuń
  7. Nie znajduję słów uznania dla Ciebie, jako Autorki nie tylko przepięknych strojów, idealnie dopasowanych do urody baletnic, ale również "statycznej choreografii"! Wiem, jak trudno jest uzyskać efekt "poruszających się czy tańczących" dziewczyn na fotografiach! Udało Ci się to znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, dziękuję Ci ślicznie za tak miłe słowa. To prawda, upozowanie zatrzymanych w kadrze tancerek w przypadku tych Paskud jest dosyć trudne. Dużo lepiej się sprawują przy portretach. ;)

      Usuń
  8. Piękne! Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł. Obydwie wyglądają fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam stroje (zwłaszcza czarny) i baletki, są niesamowite. Czy baletki też sama robiłaś? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Tak, baletki też sama robiłam. Napsuły mi nieco nerwów, ale ostatecznie wyszły jak trzeba. :)

      Usuń
  11. Przepiękne, przewspaniałe, zachwycające. Naprawdę, robisz to tak rewelacyjnie że aż zaczyna mi brakować słów by to opisać no aż tak się zachwycam i podziwiam twoją pracę! Przecież te detale, drobinki ile czasu i pracy trzeba było w to włożyć. Efekt genialny, obie piękne, w obie sukienki bym wskoczyła :) Biała elegancka i urocza, zaś w czarnej podobają mi się zdobienia. Naprawdę przepiękne :) Sesja fantastyczna aczkolwiek na pewno trudno było ją wykonać :D
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Kochana za tak miły komentarz! :) Drobinki i detale to mój konik, uwielbiam taką dłubaninę, jedyne co mnie ogranicza, to czas. ;)
      Ogromnie się cieszę, że moje panny podobają się także osobom, które lalek nie zbierają (a przynajmniej nic o tym nie wiem ;)).
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Nie no, masz rację. Nie zbieram lalek, mam jedynie w dużej torbie lalki (ale niemowlęcych/dziecięcych rozmiarów) którymi bawiłam się w dzieciństwie i które zachowałam dla potomności, tak gdybym w przyszłości miała córkę :) Szkoda, że nie potrafię uszyć takich ubranek, przyozdabiałabym swoje :)

      Usuń
    3. A próbowałaś? Bo jeśli nie, to nie wiesz, czy poteafisz. :)

      Trzymaj, trzymaj takie skarby. Nigdy nie wiadomo, kiedy się przydadzą. :)

      Usuń
  12. Cześć Kamelia,
    Te kostiumy są niesamowite! Po prostu kocham ich oboje. Naprawdę przywróciłeś postacie z baletu. Kostium, włosy, wszystko jest idealne.
    Wielki uścisk
    Giac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Giac,
      I'm glad you peeked in and I'm happy you like the outfits. :)
      Hugs!

      Usuń
  13. Są zachwycające..., przepiękne, zjawiskowe.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie piękne baleriny! Stroje mają zachwycające! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam u mnie i serdecznie dziękuję za miłe słowa. :)

      Usuń
  15. och, jak ja już dawno nie oglądałam baletu!!!
    dzięki Tobie mogłam choć na chwilkę poczuć się
    jak w Teatrze - dzięki!!! tancereczki zgrabnie
    się poruszają, pozują a dzięki kostiumom i tłu
    stanowią nie lada kąsek dla wszelakich estetów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło czytać taki komentarz. :) Dziękuję Ci, Inko.

      Usuń
  16. Boze, jakie one piekne! tez chce taka sukienke! to jest anprawde sztuka! wlasnie zrozumialam czemu moja mama ma taka slabosc do lalek, chyba zaczne podzielac jej milosc. wow. po prostu wow!


    https://medycynawgkanarka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam u mnie i bardzo dziękuję za przemiły komentarz. :) Dzielenie zainteresowań z Mamą to całkiem fajna sprawa. :)

      Usuń
  17. Oglądałam Jezioro łabędzie w Odessie. Twoje lalki, ich wspaniałe stroje i fryzury, przepięknie oddają ducha przedstawienia. Wspaniale uchwyciłaś ruch na zdjęciach a to nie jest łatwe zadanie. No i te suknie, misternie wyszywane koralikami. Poświęciłaś na to ogrom pracy ale opłaciło się. Oba łabędzie zachwycają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, bardzo Ci dziękuję za tak miłe słowa! Taki komentarz sprawia, że mam o wiele więcej chęci do szycia następnych strojów i robienia kolejnych sesji. :) Dziękuję!

      Usuń
  18. Chylę czoła, zjawiskowa sesja, genialny pomysł na stworzenie dwóch zupełnie odmiennych postaci w motywie Jeziora Łabędziego i w cudownych strojach balerin. Lalki wyglądają przepięknie, kreacje są cudowne, pięknie uszyte i dopracowane w najmniejszych detalach. Pięknie upozowałaś obie panny i uchwyciłaś je w tańcu. Naprawdę piękna sesja, brawo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za tak miły komentarz! :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...