wtorek, 23 lipca 2019

Złotą nicią haftowane | Embroidered with golden thread

Barbie Sinatra 2011 doll

W Kalendarzu Szarej Sowy jest dziś Dzień Lalkowej Mody. Święto jak najbardziej mnie interesujące, co Was chyba nie dziwi. :)

Z tej okazji mam przyjemność zaprezentować Wam nową modelkę, Sinatra Barbie Doll 2011 z kolekcji Barbie Loves Pop Culture (Pink Label). Trafiła do mnie jako bezcielesna główka, ale na szczęście udało się temu zaradzić.

Fryzurę ma również zmienioną. Mimo, że jest to lalka kolekcjonerska - miała potwornego klejogluta i włosy aż się lepiły. W pierwszej chwili miałam ochotę natychmiast wygolić łepek na zero i zrobić reroot, ale stwierdziłam, że na to zawsze mam czas. Zastosowałam kurację z mąką ziemniaczaną, a następnie ją ostrzygłam. Na razie efekt jest niezły i tak zostaje, choć nie wykluczam rerootu w przyszłości.

Użyty mold Mackie jest jednym z moich ulubionych. W dodatku makijaż jest zrobiony starannie i cieszy oko. Sinatra czekała na jakąś odpowiednią kreację, w której będzie mogła się zaprezentować. Myślę, że ta sukienka jest dla niej w sam raz. :)

Haft na przodzie zrobiłam używając metalizowanych nici w różnych odcieniach złotego. Jeśli macie w planach taki haft, to gorąco polecam nici DMC Diamant. Komfort pracy jest nieporównywalny w odniesieniu do innych rodzajów takich nici. 

It's a Doll Fashion Day today in Grey Owl's Calendar. It's a holiday I'm very intrested in, but I think it's not a surprise for you. :) 

On this occasion I have pleasure to present new model, Sinatra Barbie Doll 2011 from Barbie Loves Pop Culture collection (Pink Label). She arrived as a bodiless head but luckily I solved that problem. 

She has also her hairstyle chainged. Even if it is collector's doll she has terrible glue in her hair. They were sticky and awful. At first I wanted to shave her head bold and do the reroot. But I realized I will always have time for that. I used potato flour and then I cut her hair. The effect is pretty good for now but I don't exclude rerooting in the future.

Headmold Mackie that is used here is one of my favourites. Make up is made very carefully and looks beautiful. Sinatra was waiting for some proper creation so she can be presented. I think this dress is just right for her. :)

I made the embroidery on the front panel using metallised threads in different shades of gold. If you are planning embroidery like this I recommend DMC Diamant threads. Comfort of work is incomparable with other threads.


I jak Wam się podoba? 

How do you like her?

Hand embroidered dress for Barbie doll

Sinatra Barbie Doll 2011 Pink Label

Embroidered dress for Barbie doll 12"

Sukienka z tyłu zapinana jest na zamek. Oczywiście ma podszewkę. Tym razem zdecydowałam się na złoty kolor, z tego samego materiału co przód kreacji. Dzięki temu dekolt wygląda elegancko.

There is the zipper on the back of the dress. And of course it is fully lined. This time I decided to use the same fabric that is on the front of the dress. Thanks to that decolletage looks even more elegant.

Blue and gold Barbie evening gown with embroidery

Collector's Barbie Doll Pink Label Sinatra 2011

Blue and gold embroidered couture dress for Barbie doll 12"

OOAK dress with embroidery blue and gold for Barbie doll

Sinatra Barbie Doll in hand embroidered dress


Hand embroidery blue and gold dress

A teraz jeszcze ciekawostka.

W rzeczywistości materiał jest ciemnofioletowy. Nie mam pojęcia dlaczego nie udało mi się tego uchwycić na zdjęciach. Próbowałam w świetle dziennym, z lampą, w pomieszczeniu i na zewnątrz. Nic z tego. Wychodził granatowy i koniec. Jedyne zdjęcie oddające rzeczywisty kolor sukienki cyknęłam w trakcie szycia ziemniakiem, w dodatku z fleszem. ;)

And now a curiosity.

In fact the fabric is deep violet. I have no idea why I coudn't catch it on the photos. I tried in the daylight, using lamps, inside and outside. It turned navy blue each time, end of story. The only photo I manage to take that shows the true color I took while sewing using potato and with the flash. ;)



Taki to zdradliwy kolor...

Nie powtarzałam jednak sesji, bo sukienka pojechała do nowej właścicielki. I u niej na szczęście zdjęcia wyszły jak trzeba, sukienka ma swój prawdziwy, piękny, fioletowy kolor. ;)

Zapraszam na blog Fia's Barbie Dolls. Piękne zdjęcia, piękna lalka (Bella Swan ze "Zmierzchu"), a kunsztowna fryzura dopełnia całość. :) 

Serdeczne podziękowania dla Fii za zgodę na zamieszczenie zdjęcia! :)


Tricky colour it is...

I didn't have a chance to repeat the session because the dress already went to her new owner. And luckily she took perfect photos. The dress has its true, beautiful and violet colour. ;)

I invite you on Fia's Barbie Dolls blog. Beautiful photos, beautiful doll (Bella Swan from "Twilight") and the masterly hairstyle that completes the look. :)

Many thanks to Fia for permission to post her photo here! :)

Foto: Fia's Barbie Dolls
https://fiasbarbiedolls.blogspot.com/

52 komentarze:

  1. Rzeczywiście, ale numer z tym kolorem. Taki piękny, a jak kapryśny :)). Sukienka cudo!!!! Boska jest! I WIELKIE brawa za ten haft - jesteś mistrzynią!! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie. Ależ się zdziwiłam po wrzuceniu zdjęć na komputer... ;)
      Dziękuję za miłe słowa! Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Bardzo mnie się podoba :D a Twój haft jest o niebo ładniejszy <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna sesja 💜💜💜 jeszcze raz dziękuję 😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sukienka i boska sesja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna jestem zagorzałą fanką Domu Mody Kamelia. Każda kreacja mnie zachwyca. Tę już podziwiałam u nowej właścicielki, jest wspaniała. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna suknia, już ją podziwiałam na blogu Fii. Byłam pod wrażeniem tego malutkiego suwaczka, a i kolorystyka jest przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fioletowy kolor trudno sfotografować, ale modelkę masz piękną. Wspaniała fryzjerka i hafciarka z Ciebie Asiu, podziwiam Twoje liczne talenty. Sesja na bogato.:) Cudne kolczyki ma Twoja Barbie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No taki jest zdradliwy. ;)
      Bardzo Ci dziękuję za tak miły komentarz!

      Usuń
  8. Piękna sukienka :) Ale i Panna mnie zauroczyła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Cieszę się, bo to jest obecnie jedna z moich ulubionych Barbiowatych. :)

      Usuń
  9. Wspaniała sukienka! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna kreacja :-) Ogromnie mi się podoba :-) A ta dioramka... bajka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zachwycająca kreacja! Dla ciebie nie ma rzeczy niemożliwych.
    Sinatra wyszła jakby szła na przyjęcie na brytyjskim dworze.
    Co do koloru, to czasem tak bywa, że na zdjęciach wychodzi inny.
    Może to kwestia balansu bieli albo temperatury barwowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo!
      Próbowałam ze zmianą ustawień i... poległam. ;)

      Usuń
  12. Sukienka jest tak cudna, że chcę zapytać - czy uszyjesz taką dla mnie :D -żartuje.
    Śliczna lalka w cudownym odzieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft w skali 1:1 zająłby mi chyba całą zimę. :D
      Cieszę się bardzo, że sukienka się spodobała. :)

      Usuń
  13. Sukienka bardzo efektowna, niesamowicie oryginalna. Ja akurat nie lubię fioletu w każdym odcieniu, więc ten przekłamany granat jest mi na rękę ;p Sesja rewelacyjna, aż chce się westchnąć: "no i nic dziwnego, że piękna panna wpatruje się w swoje odbicie w lustrze" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, a widzisz. :)
      Ja ciemne fiolety nawet lubię, a tu troszkę mi szkoda, że tak przekłamało kolor. No ale na szczęście nie jest źle. ;)

      Usuń
  14. She is a lovely new addition and the gown is stunning! Love seeing the combination of deep royal purple and gold together, and your gorgeous embroidery tops it of to perfection. :)
    Big hugs,
    X

    OdpowiedzUsuń
  15. Fiolet jest naprawdę zdradliwy, mam fioletowy szlafrok i gdy robiłam mu zdjęcie, również wychodził granatowy :) sukienka wspaniała, sama chętnie bym w nią wskoczyła, cudowny haft! Jestem pod wrażeniem! Niesamowita praca, efektownie wygląda :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano właśnie. Choć czerwony również jest kolorem trudnym do złapania.
      Cieszę się ogromnie, że sukienka Ci się podoba.

      Usuń
  16. Czy tylko ja jestem takim beztalenciem i nie umiem używać igły! Kobito! Jak ty żeś wyczarowała coś tak pięknego! Szkoda, że lalek nie sprzedają w sklepach w pakiecie z takimi ślicznymi kreacjami. Fryzura lalki też jest świetna!
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Dziękuję Ci za przemiły komentarz. Z pewnością zajrzę z rewizytą. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Przepiękna sukienka. Haft to misterna, cudna robota. Jestem zachwycona!
    Lalka jest cudnej urody, ma niezwykły wdzięk. I piękną fryzurę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Sinatra ma rzeczywiście bardzo ciekawą urodę. :)

      Usuń
  18. Na początku myślałam, że materiał z haftem był gotowy, ale teraz chylę czoła. Twój talent jest ogromny.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna lalka i absolutnie cudowna suknia! Haft niesamowity, naprawdę wspaniała robota - jak zawsze chylę czoła przed Twoimi umiejętnościami. Wierzę na słowo, że to fiolet, ale w granacie ten zestaw także jest cudny ;). Pamiętam, jak kiedy robiłam zdjęcia aksamitnej szaty jednej z moich lalek, która w oryginale była szmaragdowozielona. Na zdjęciach była granatowa i nic nie było w stanie tego zmienić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Niektóre kolory sprawiają takie trudności. Miałam kiedyś czerwony materiał, koloru wina, a wychodziła mi ceglasta szmatka. ;)

      Usuń
  20. Jak patrzę na Twoje uszytki, to mi wstyd w ogóle po igłę sięgać... Piękne to jest <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Jeśli szycie sprawia radość, to trzeba po igłę sięgać. Ot co! :)

      Usuń
  21. Wow, that is some really stunning work. I admire your patience. It turned out beautifully. I think it looks really stunning on your doll. Very elegant.

    OdpowiedzUsuń
  22. Do tego to trzeba mieć talent :) boska sukienka *.*

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...