piątek, 27 września 2019

Daenerys Targaryen

Daenerys Targaryen costume for Barbie doll

Zdarzyło mi się wspomnieć (żeby to raz...), że ogromnie lubię "Grę o Tron". Już od dawna miałam nadzieję zabrać się za kostiumy z tego serialu. I nareszcie się udało. :)

W pierwszej kolejności pokażę moją ulubioną postać (wciąż nie mogę przeboleć jak jej wątek zakończono w serialu), Daenerys Targaryen.

I mentioned before (well, more than once...) that I like "Game of Thrones" a lot.  I had hope for making some costumes from the series for a very long time. And finally I did it. :)

At first I will show you my favourite character (I still haven't got over it how they finished her story in the series), Daenerys Targaryen.


Do tego projektu wybrałam pannę o moldzie Goddess - Barbie Fashionistas numer 68, Candy Stripes. Mam teraz dwie lalki o tym moldzie (jeszcze bordowowłosa nr 17) i powiem szczerze, że całkiem mi się podobają. Choć daleko im do kolekcjonerskich wydań tej twarzyczki.

Zaczęłam od rerootu i zmiany ciałka na made to move (pasuje to od Teresy w niebieskiej koszulce, tej z drugiego wypustu).

I chose lady with Goddess headmold for this project - Barbie Fashionistas #68, Candy Stripes. So I have two dolls with this face now (there is also burgundy haired #17) and to be honest I like them a lot. Even if they are far from the collector's editions of this mold.

I started with rerooting her and changing the body for made to move (it's perfect match with blue top Teresa from the 2nd wave).


Później przyszła pora na fryzurę wzorowaną na tej serialowej (z sezonu 7). Ponieważ nie potrafię przemalować lalki na podobieństwo aktorki, dokonałam tylko drobnych zmian. Pomalowałam usta na neutralny, delikatny kolor oraz podkolorowałam oczy na fiołkowo (to z kolei w nawiązaniu do postaci z książki).

Then it was time for the hair style. I tried to make it similar to the one in the tv series (from season 7). I can't paint the doll so she looks like the actress, but I made minor changes. I painted her lips on neutral, soft colour and changed her iris to violet (like the character from the book had).



Niewielką metamorfozę przeszły także buty. ;)

W oryginale są to czerwone kozaczki (wydaje mi się, że od Barbie Polki, ale dotarły do mnie bez właścicielki, więc nie jestem pewna). Pierwsza próba malowania skończyła się źle, ale za drugim razem się udało. W drugim przypadku użyłam czarnego lakieru samochodowego w sprayu, a następnie matowego lakieru, również samochodowego, i jak na razie sprawdza się dobrze. Po tej sesji nie ma ani jednego odprysku. 

The boots also have undergone a little metamorphosis. ;)

They are red in original (I think they are from Polish Barbie, but I bought them without their owner so I'm not sure). First attempt of painting them ended badly, but the second one went well. That time I used black car paint (spray) and then matt car varnish. It works. There is no chipping after this session.



Daenerys Targaryen costume for Barbie doll Fashionistas



Tu lepsze zbliżenie na jej nową twarz. ;)

Brosza z trzygłowym smokiem w tej skali to też było wyzwanie. Ostatecznie użyłam trzech metalowych zawieszek, z których skleciłam tą ozdobę.

A better close-up on her new face. ;)

A three-headed dragon brooch in this scale was a challange. At the end I used three little metal pendats to rig up this ornament.


Pamiętacie mojego małego modelinowego smoka? I mój prawie tutorial "jak nie robić smoka"? :) 

Choć mimo jego prowizorycznego wykonania dzielnie się trzyma. 

Do you remember my little modeline clay dragon? And my almost a tutorial "how to not make a dragon"? :)

But it keeps up quite well as for all the provisional solutions.




Już niebawem przedstawię Wam drugą postać. :)

I will present you another character soon. :)


50 komentarzy:

  1. Podziwiam kunszt wykonania kostiumu i fryzury. Smok dopełnia kadr super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest przepiękna. Też ubolewam nad tym jak zakończyli jej wątek w serialu, zmarnowany rozwój postaci:/.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Sam pomysł nie jest wcale zły, ale zakończenie go w jednym odcinku jest bez sensu...

      Usuń
  3. Wow, you did an amazing job! Her coat is super cute and I LOVE what you did with the hair!!!! Over the years, I tried my best to paint Barbie footwear with little success. It never occurred to me to try car paint! Cannot wait to see what you do next.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! :)
      I will let you know how it works. There is another session to be made, so we will see if it works. I hope so but I'm cautious.

      Usuń
  4. Wszystko wyszło pierwsza klasa! Daenerys jest przecudna! Jej fryzura mnie powaliła, ja nawet nie potrafię prosto zapleść jednego warkoczyka w tak małej skali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Przyznaję, że i ja miałam z tym problem. ;)

      Usuń
  5. wspaniała sesja!!!
    Duet doskonały ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Fryzurę ma absolutnie przecudną!

    OdpowiedzUsuń
  7. Po prostu WOW! Urzekły mnie twoje umiejętności fryzjerskie. No o szyciu to już nawet nie wspomnę. Bardzo przypomina oryginał. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Z fryzurą było różnie, ale na szczęście się udało.

      Usuń
  8. Panna wygląda naprawdę podobnie, szczególnie na tych ujęciach, gdzie ma lekko pochyloną głowę. Fryzura jest niesamowita, podobnie jak strój i brosza... Ech, co tu dużo mówić - jesteś wszechstronnie utalentowana :). Wątpię, by którakolwiek licencjonowana lalka tej postaci wyglądała choć w połowie tak dobrze.
    Ciekawam, kto będzie drugi ;). Jon?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że nie uzyskam idealnego podobieństwa, bo nie mam takich zdolności do malowania. Postawiłam więc na "wersję własną" jeśli chodzi o samą lalkę. ;)
      Już niedługo się okaże. ;)

      Usuń
  9. Sesja cudowna, laleczka przekochana! Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. You really did a great job on her! Daenerys is one of my favorite GOT characters too.

    OdpowiedzUsuń
  11. zdjęcia przecudne! jak zawsze oczywiście, a metamorfoza spektakularna!

    OdpowiedzUsuń
  12. Me encanta! ha quedado preciosa y fiel al original,el peinado es exquisito!
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  13. What a difference you have made to this doll, I love the hair braiding Joanna and the colour.
    Big hugs,
    X

    OdpowiedzUsuń
  14. Deny jak żywa, a następny będzie pewnie Drogo lub Tyrion :) A może Cersei?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Na Drogo musiałabym dopaść Aquamana... Ach, marzenie!

      Usuń
  15. Niesamowite :D Wiem, że być może jestem jedyną osobą, która nie obejrzała ani jednego odcinka Gry o tron, ale niektóre postacie, zwłaszcza te główne, z widzenia znam :) Śliczne wykonanie, kostium cudowny, no po prostu idealny cosplay w rozmiarze mini! :) Podziwiam, naprawdę wielki podziw dla twojej pracy, ogromnych umiejętności i cierpliwości :) Cała sesja bardzo, bardzo udana!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie jedyną. ;) Nie wszystkim ten serial czy książka podchodzi.
      Cieszę się, że Ci się podoba. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Niesamowita! A to upięcie włosów - mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
  17. To, że szyjesz wspaniale to ja wiedziałam, ale o zdolnościach fryzjerskich nie. Fryzura wyszła cudnie. Ja z całej sagi widziałam jeden odcinek , to i postaci nie kojarzę, ale wygląda bardzo efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :)
      Tu nie miałam wyjścia, musiałam siąść i upleść te warkocze. ;)

      Usuń
  18. What a great customisation you did on this doll. I knew straight away who she was supposed to be. I love how the hairstyle came out. The outfit is great and definitely reminds me of the character.

    I never really watched Game of Thrones (too violent and gory for me) but for some reason, I did watch the final ever episode. I can see why fans were disappointed.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! :)
      I know not everybody likes it.
      But this is exactly how you wrote - a disappointment...

      Usuń
  19. Jestem chyba jedną z niewielu osób, które "Gry o tron" nie oglądają, ale wydaje mi się, że postać kojarzę ze zdjęć widzianych w Internecie. Wspaniale ją wystylizowałaś. Fryzura cudowna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się okazuje, całkiem sporo ludzi nie ogląda tego serialu. ;)
      Cieszę się, że mimo to Danka Ci się podoba. :)

      Usuń
  20. Podpisuję się pod poprzedniczką. Nigdy tego serialu nie oglądałam...
    Stylizacja fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic, to nic. Może kiedyś Ci się przytrafi. ;)
      Dziękuję! :)

      Usuń
  21. Jestem zachwycona Twoja metamorfozą! Te buty, te ciuszki, ta fryzura! Bosko!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyszła wspaniale, rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem wielką fanką Matki Smoków i wyszło Ci to genialnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. I just love Game of Thrones and have seen it too! Your Daenerys look amazing! Thumbs up!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Wasze komentarze!

Thank you very much for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...